Правителството прекрати процедурата за концесия на летището в Пловдив по предложение на транспортния министър Росен Желязков. До решението на кабинета се стигна, след като консорциума между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест" обяви, че няма да има възможност да сключи концесионния договор, въпреки че спечели процедурата.
За отказа на китайския конгломерат се разбра още през юли. Тогава от консорциума обявиха, че няма да успеят да приключат с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка.
Новият закон за концесиите, който беше приет след откриването на процедурата през 2016 г., дава възможност на Министерския съвет да реши самостоятелно дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата да сключи концесионния договор.
Вторият претендент за летището беше "Консорциум Летище Пловдив", съставен от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК, които спечелиха концесията на интермодалния терминал край града. Установено е обаче съществена разлика в офертите на двата консорциума.
"Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на летище Пловдив да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите", подчертават от кабинета.
Правителството посочва и основните финансови разлики между предложенията на класираните на първите две места в процедурата по концесията. Докато "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест" предлагат за срока на концесията инвестиции в размер на 79 млн. евро без ДДС, то "Консорциум Летище Пловдив" е заложил 65.5 млн. евро.
Освен това спечелилите концесията са посочили, че фиксираната част на годишните концесионни плащания ще е 600 хил. лева без ДДС, докато другият кандидат е предвидил пет пъти по-малка сума.
Община Пловдив също поиска от държавата собствеността върху летището, след като се разбра, че китайският консорциум няма да успее да сключи договора.
PHP Scriptler , MKASPY shell indir , alfa shell indir , sadrazam indir , shell indir , shell indir , Atasehir kuaf Atasehir kuafor , Kumluca g