Концесията на летище „София“ ще бъде обсъдена на днешното заседание на парламента. Министерството на транспорта разчита на постъпленията от такава сделка, за да реши дълговите проблеми на БДЖ. Отдаването на концесия на Летище "София" е един от вариантите за спасяване на държавните железници. Планира се да бъде получено авансово плащане, като необходимата сума е около 600 млн. лева.
Преди ден транспортният министър заяви, че през есента ще стане ясно становището на ЕС за концесията на столичната аерогара. Според него от това в държавната хазна могат да постъпят около 1,1 млрд. лв. Интерес проявяват германски, китайски и други фирми.
Възможността, финансовите проблеми на БДЖ да бъдат разрешени чрез концесията на Летище "София", беше обсъдена още с текстовете на държавния бюджет за тази година.
Министрите ще обсъдят и състоянието на държавната хазна. За първите три месеца на годината в бюджета има излишък за повече от 1,8 млрд. лева.
Към края на март фискалният резерв е в размер на 11,9 млрд. лева, сочат данните на финансовото министерство. Събираемостта в хазната има подобрение, най-вече заради косвените данъци, по-специално - данък върху добавената стойност. Разходите от държавния бюджет също са по-малко в сравнение с първите три месеца година по-рано.
Също така министрите ще обсъдят държавно гарантирани заеми за Фонда за гарантиране на влоговете. През годината фондът подписа две споразумения, които трябва да бъдат одобрени от министрите, информира Българско национално радио. И двете са за заеми от 300 млн. евро, ако кредиторите са Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие.