Министерски съвет прие изменения в Постановление №180 от 2008 г., с които се гарантира нормалното продължаване на инвестиционния процес в 10-те пътни проекта със спряно финансиране по ФАР, съобщиха от правителствената информационна служба, цитирани от Агенция "Фокус".
На 17 юли т. г. правителството предостави близо 47 млн. лв. за продължаване на строителните работи на приоритетни пътни инфраструктурни обекти, чието финансиране по ФАР беше спряно от Националния ръководител, отговорен за финансовото управление на средствата от Европейския съюз, в резултат на доклад от KPMG България за извършен одит във Фонд "Републиканска пътна инфраструктура". С тях се изпълняват следните 10 проекта:
- рехабилитация на пътя Симитли-Разлог;
- Симитли-Разлог-Банско-Гоце Делчев-Садово;
- втората тръба на тунела по главен път Е-79 при Дупница;
- изграждане на път за достъп до ГКПП Рудозем;
- път Малко Търново-ГКПП с Турция и околовръстен път на Малко Търново;
- построяване на път от Ново село до автомагистрала „Марица”;
- рехабилитация на пътя Плевен-Никопол, Монтана-Лом, на Соколовци-Смолян-Средногорци и Мантана-Лом;
- повишаване на безопасността на пътя Е-79 Дупница-Кулата.
С друга промяна в Постановление №177 от 2008 г. част от средствата, осигурени от правителството през юли, за изграждане на нови автомагистрални участъци, ще бъдат използвани и за автомагистрала „Люлин”. С изменението се осигурява финансов ресурс за разплащане на строителните работи по „Люлин”. Това ще способства срочното изпълнение на задълженията на НА „Пътна инфраструктура” за продължаване на започнатите строителни работи и подготовката на проекти по направление на общоевропейската транспортна мрежа (TEN-T).
На 17 юли т. г. правителството осигури 120 млн. лв. за изграждането на участъци от автомагистралите „Марица”, „Тракия”, „Хемус” и Южната дъга на Софийския околовръстен път. Целта е ускоряване на строителството на приоритетни пътни обекти и съпътстващите дейности, тъй като по-добрата инфраструктура ще намали транспортно-експлоатационните разходи на гражданите и ще повиши безопасността на движение.
Средствата се осигуряват чрез вътрешна компенсирана корекция в рамите на отпуснатия годишен лимит на Национална агенция "Пътна инфраструктура" за 2008 г.