Депутатите приеха на първо четене законопроекта за изменение и допълнение на Закона за държавния служител, предаде Агенция “Фокус”.
Законопроектът предвижда работодателят да обявява конкурс за определените длъжности за хора с трайни увреждания поне веднъж на 4 месеца до тяхното заемане. Институтът по публична администрация трябва
да организира провеждането на централизиран конкурс за експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции за хора с трайни увреждания поне веднъж годишно. Успешно издържалите конкурса могат да
бъдат назначавани в съответната администрация без провеждане на отделен конкурс.
Законопроектът предвижда още държавен служител със загубена работоспособност 50% и над 50% да има право на платен годишен отпуск в размер не по-малко от 26 работни дни.
Промените в закона целят да бъде създадена необходимата нормативна рамка за по-бързо интегриране на хората с трайни увреждания в българското общество, както и да създаде по-добри условия за наемането
им като държавни служители в администрацията, а също и да регламентира бързото кариерно израстване на млади хора в държавната администрация.