Превозвачи настояват да се подобри състоянието на пътищата, които се ползват като алтернативни маршрути по време на ограниченията за движение на товарните автомобили през почивните дни. Това съобщи в интервю за Агенция "Фокус" Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ. Някои от алтернативните пътища се нуждаят от спешен ремонт.
Не може да минем без тези ограничения, ако искаме наистина да се създадат по-добри условия за движение през уикенда на личните превозни средства. Ние в това отношение нямаме претенции. Претенциите ни са да се изработват алтернативни маршрути и да се подобрява състоянието на пътното платно по тези маршрути. Там, където се спират превозните средства за определени часове, да се подобрят съществуващите паркинги, да се изградят нови, каза Русев.
Той даде пример с един от главните алтернативни маршрути през Ямбол - Средец - Бургас. Участъкът трябва да се ремонтира час по-скоро, защото предпоставките за щети и пътнотранспортни произшествия са сериозни. Пътят е строен преди много години и не е предвиден за движение на големи товарни автомобили. В резултат от това основата му трябва да се ремонтира, тъй като не издържа на големите натоварвания.
Има много неравности по пътя, които създават големи проблеми както на водачите на товарните автомобили, които са задължени да минават оттам, така и на леки автомобили, които по необходимост минават по този път.
Вярно е, че в частта между Константиново и Средец се прави ремонт в момента. Но аз смятам, че трябва да се съсредоточат усилията на АПИ, като мине сезонът този път наистина да бъде отремонтиран и когато се отклоняват превозни средства по този маршрут, да има едни нормални условия за движение на тежкотоварните автомобили, каза Русев.
Дългите и неремонтирани алтернативни маршрути принуждават превозвачите да се движат с по-ниска скорост и стават причина за забавяне на превозите.