"Обират домовете с чистачки - доносници"
Вторият вид апаши нападат апартамента или къщата в предварително избран момент от тях след продължително събиране на информация за навиците и благосъстоянието на жителите. В този случай те наблюдават дома и го избират според неговия външен вид - дали има нови врати, сменена ли е дограмата, дали има климатици и дали сградата е санирана. Под внимание крадците взимат и външния вид на обитателите му. Бандитите дебнат жителите на апартамента/къщата най-често, когато те излизат за работа или се прибират в края на деня. Те наблюдават как са облечени, каква кола карат и с колко торби се връщат от магазина. Така те могат да установят от кое място могат да откраднат по-голяма сума или съответно по-скъпи вещи. Обирджиите набират предварителна информация, за да разберат дали има някой в жилището, преди да атакуват.
в. "Монитор"
"Експерти: Ледът е основен фактор за тежки катастрофи през зимата"
Според експертите по пътна безопасност участъкът на автомагистрала "Тракия" в района на Вакарел е един от най-рисковите за шофьорите в страната, защото вятъра около мостовете и виадуктите по пътя до София е по-силен и заледява пътната настилка много бързо.
Още тази нощ по пътищата ще се образува фина ледена кора- предупреждават климатолозите.
Описват опасната настилка така: "Карате, пред вас е асфалтът, виждате го абсолютно черен и върху него има една много фина, прозрачна, ледена кора, която създава впечатлението, че е сухо. Там всякакво рязко движение, спиране или ускоряване води до неуправляем автомобил".
"Това е едно явление, което е тип форсмажорно. Трудно се прогнозира, получава се много бързо. Трябва самата обработка да започне точно в момента на почването да се образува. По магистралите не се допуска опесъчаване, там се допуска обработка само с химикали", обяснява инж. Иван Досев, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".
Географското положение на София е най-големият фактор за бързото заледяване на пътищата, казват експертите.
в. "24 часа"
"Спокоен "Брекзит" за 130 000 българи"
Близо 130 000 наши сънародници, живеещи в Обединеното кралство, са се регистрирали вече по обявената в края на март от властите в страната Схема за уседналост, която ще гарантира правата им на Европейски граждани, след излизането на Великобритания от ЕС. Това сочат редовните официални данни за преброяването до края на ноември. Бройката надхвърля всички досегашни официални твърдения за числото на българите, обитаващи Албиона, показа проучване на "Труд".
Според Националната статистическа служба на Великобритания до 2015 г., година преди произвеждането на референдума за излизането на страната от ЕС, те са били около 69 000 души, докато в края на 2017 г., когато британците гласуваха за Брекзит, техният брой се е увеличил до 84 000 души. Което е несравнимо с предположенията на София, че до прословутото британско народно допитване през 2016 г. броят на постоянно пребиваващите българи във Великобритания не надхвърля 50 до 60 хиляди.
в. "Труд"
"От 77 проби бензин и дизел само 6 са некачествени"
В навечерието на традиционните ваканционни пътувания за Коледа и Нова година са извършени проверки на 51 бензиностанции в страната, отчете Държавната агенция за метрологичен и технически надзор. 48 от инспекциите са били планови, една - по сигнал, а други два обекта са били навестени от съвместни екипи на техническия надзор, МВР, НАП и митниците заради съмнения, че крият обороти, ДДС и акцизи.
Инспекторите от ДАМТН са взели 77 проби - 32 от бензини, 42 от дизел и 3 от маркирано гориво за селскостопанска техника. Изследванията в лаборатория са показали, че шест от пробите не отговарят на изискванията на два закона - за чистотата на атмосферния въздух и за енергията от възобновяеми източници. Най-много са отклоненията по показателя "дестилационни характеристики". При горивото за дизелови двигатели е установено несъответствие за показател "пламна температура". За 2 проби е установено несъответствие с изискванията за съдържание на биогориво.
в. "Сега"
"Градският транспорт в София - малко електро, малко нощен и без визия за развитие"
От следващата година по линиите 84, 184 и 123 ще се движат нови бързозарядни електробуси. Това нововъведение обаче, изглежда, ще създаде известен хаос в управлението на градския транспорт в София, тъй като въпросните линии трябва да бъдат прехвърлени от "Столичният автотранспорт" за управление към електротранспортното общинско дружество. В същото време за дейността на новите превозни средства ще продължи да се плаща като на обикновени автобуси, въпреки че експлоатационните разходи са крайно различни.
Тези любопитни детайли, които до голяма степен разкриват неподготвеността на общината, станаха ясни по време на заседанието на комисията по транспорт към Столичния общински съвет в понеделник. Тогава стана ясно още, че нощният транспорт ще продължи да съществува поне докато Центърът за градска мобилност (ЦГМ) направи анализ на ефективността му. Такъв се обещава от миналата година, но все още липсва.
в. "Капитал"
"Бизнесът не вярва на Борисов"
Повечето фирми смятат, че бизнес климатът у нас се е влошил. Това сочи проучване на БСК за погледа на бизнеса към изминалата 2019 г., направено в периода 10 ноември - 10 декември сред 792-ма мениджъри на фирми. С най-голямо доверие на бизнеса се ползва президентската институция, чиято дейност се одобрява от 54% от мениджърите, а на второ място е омбудсманът с 39%. Най-голямо недоверие - цели 85%, има към работата на парламента. Крайно негативно е и отношението към съдебната власт, чиято работа не се одобрява от 79% от анкетираните предприемачи.
Анкетата отчита още, че 69% от шефовете на фирми пък не вярват на правителството. Едва 4% е оптимизмът - толкова са фирмите, които считат, че икономическата среда е подобрена за една година. Липсата на квалифицирана работна ръка е най-голямата пречка за развитието на бизнеса. Следват корупцията, бюрокрацията и лошото образование. Бизнесът иска диференциран ДДС, както и облекчаване на процедурите за привличане на работници извън ЕС.
в. "Земя"
"Цената на тока може да се вдигне с 50% до 2030 г."
Експерти предупреждават, че има вероятност токът в България да поскъпне с 50 процента до 2030 година, ако страната ни изпълнява европейските цели за климата. На международна конференция в София експертът по устойчиво развитие Димитър Стоянов аргументира тези прогнози. "Изпълнение на целите и достигане, това, което в момента се обсъжда за 50-процентно намаление на въглеродните емисии, ще се отрази върху цените за енергия, най-вече електроенергия. 50-процентно увеличение ще има, тъй като очакваме, ако 2030-а това се случи, да имаме 40 евро за тон на въглеродни емисии", каза Стоянов.
в. "Дума".