Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер

17.07.2019 | 16:20
по статията работи: econ.bg
През миналата седмица се появиха информации, че заводът ще е в Турция. Плевнелиев поясни, че финалното решение не е взето, като за момента Турция е избрана като страна, с която да продължат преговорите преференциално
Преговорите с "Фолксваген" продължават, обявиха от автомобилния клъстер

България ще продължи преговорите с "Фолксваген" за изграждането на завод в България, тъй като процесът по избор на неговото място не е приключил. Това каза пред журналисти днес президентът (2012 - 2017) Росен Плевнелиев, който е председател на Автомобилен клъстер България.

Представители на организацията разговаряха днес с премиера Борисов в Министерския съвет, съобщи агенция "Фокус".

През миналата седмица се появиха информации, че заводът ще е в Турция. Плевнелиев поясни, че финалното решение не е взето, като за момента Турция е избрана като страна, с която да продължат преговорите преференциално.

"Това не означава, че за нас процесът е приключил. България е една изключително достойна алтернатива, която се цели нависоко. В следващите месеци ние продължаваме да работим заедно с концерна на "Фолксваген" и преговарящите екипи, докато няма подписан договор с една от двете държави", уточни той.

За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех. Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям.

Срещата в министерски съвет Плевнелиев обясни с думите: "Дойдохме да благодарим за всичко, което правителството направи. Никога досега не сме стигали толкова далеч в мечтите и амбициите си в България да се случват толкова стратегически инвестиции."

Първата информация, че "Фолксваген" планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България, се появи във вестник "Ханделсблат" през ноември миналата година. Впоследствие се разбра, че в него ще се правят коли от няколко марки на концерна.

Според публикация на "Капитал" инвестицията се оценява на над 1.6 млрд. евро, а пряко ще бъдат ангажирани над 5000 души. Като потенциални места за завода се споменават площадката на бившия металургичен комбинат "Кремиковци" и терени в индустриална зона "Раковски" край Пловдив.

В България вече има над 230 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 60 хиляди души. Производство на цели автомобили имаше обаче край ловешкото село Баховица, но и там в момента работата е спряла в очакване на усвояването на сглобяването на нови модели на китайската "Грейт уол".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 11.04   1079 г. – Със заповед на полския крал е екзекутиран епископа на Краков Станислас, който по-късно е канонизиран и става покровител на Полша. 1241 г. –...