Очаква се това лято повече коли да преминават през Дунав мост 2, който свързва Видин и калафат. Най-често те пътуват по направлението от Европа към Гърция. Планира се общият ръст в трафика до края на годината да е около 5%. Това съобщи Владимир Андреев, изпълнителен директор на смесеното българо-румънско дружество „Дунав мост Видин-Калафат”.
Предвижда се средно дневно близо 1000 автомобила да пресичат съоръжението. В момента около 1000 - 1200 камиони пътуват по Дунав мост 2 ежедневно. А общият брой на автомобилите месечно е между 40 хил. и 42 хил. в двете посоки на моста, каза Андреев.
По думите му и сега трафикът е по-висок от предварителните разчети. Ако се подобри довеждащата инфраструктура - най-вече пътят между Монтана и Видин, тогава ще има осезателно нарастване, смята той. Очаква се положително влияние да окажат и обходните трасета на Враца и Монтана, които се изграждат сега.
След месец по Дунав мост 2 ще се движат и повече товарни влакове. Това ще стане, след като БДЖ сключи договори с 5-е клиента, с които в момента се водят преговори. Това съобщи шефът на БДЖ Християн Кръстев. По думите му очакванията са до месец споразуменията да бъдат подписани. Поне още 5 композиции седмично ще преминават през съоръжението, ако се стигне до договори с всички компании. В момента влаковете, които пътуват през моста за седмица, са три.
По данни на Министерството на транспорта товарите, за чийто превоз се преговаря, са газ пропан-бутан, азотни торове, дървен материал и др. Кръстев посочи още, че с колко ще се увеличат товарите, зависи от нуждите на клиентите. Според него обаче до края на годината нарастването им може да достигне и 100%, предаде „Монитор“.
Относно пътническите превози през съоръжението шефът на БДЖ беше категоричен, че не се планира пускане на композиция на националния превозвач. Според Кръстев около 10% е натовареността на влака, който в момента се движи по моста. „Няма смисъл да правим излишни разходи”, обясни още той.