Наложително е да отпадне диференциацията на скоростите на движение за различните видове превозни средства. Това заяви пред Агенция "Фокус" инж. д-р Цако Станоев, учредител и директор на Института по трафик технология и безопасност. По думите му и товарните, и леките автомобили трябва да имат еднаква максимална скорост за движение като диференциацията трябва да се запази само по отношение на специализираните и опасни превози. Той коментира, че в сега действащия закон на един и същ път леките автомобили имат максимална скорост за движение от 90 км/ч, а на същия път товарните превозни средства трябва да се движат с по-ниска скорост.
Съвременните товарни автомобили са толкова добри, че изобщо не им тежи ремаркето, полуремаркето, коментира Станоев. Различните категории превозни средства да карат с различна скорост в извън населените места е остаряла постановка, поиска той. По думите му максимално разрешената скорост до 90 км/ч извън населените места и по обикновените пътища е добра скорост. Добре е за всички да бъде такава, обясни Станоев.
По пътищата на страната ни има много и ненужно поставени пътни знаци за ограничение на скоростта, с които се нарушава ритъма на транспорта. Шофьорите на товарни автомобили са опитни шофьори и когато имат възможност, отбиват в дясно и пропускат колоната, каза Станоев.
Той отново заяви позицията си срещу спирането на движението на товарни автомобили в петък и неделя до края на август като каза, че и в момента има доста инструменти, чието задействане би облекчило трафика - да се отбива движението, да се съветват шофьорите на товарни автомобили при удобен случай да спират в дясно да пропускат колоната. Има възможност за провождане на колона товарни автомобили от пътната полиция, каза Станоев. По думите му това е широко разпространена практика в развитие държави.