Над 6000 служители и 185 организации в гражданското въздухоплаване ще могат да се възползват от новите 35 електронни административни услуги. Чрез тях ще се спестят време и средства на служителите в областта на авиацията, които поне два пъти годишно трябва да актуализират своите свидетелства.
Те са разработени от Главна дирекция „Гражданско въздухоплавателна администрация“ към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК). За тях съобщи днес заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията г-н Георги Тодоров на заключителната пресконференция по проекта.
„За 1 млн. лв. повече от половината от предоставяните от Гражданска въздухоплавателна администрация услуги вече ще са достъпни по електронен път”, каза ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър.
Тя допълни, че извършените разходи са възстановени на 100%. „Проектът е ключов за администрацията за гражданско въздухоплаване и може да се включи в категорията „Добри практики“ по ОПАК”, каза още тя.
Според Списъка на унифицираните наименования на административни услуги „Гражданска въздухоплавателна администрация” предоставя на своите потребители общо 57 услуги. С усъвършенстването на публичните регистри и разработването на нови модули към тях потребителите вече ще могат да подават електронни заявления за всяка една от новите 35 електронни услуги.