Снимка: Corbis.com
Държавната агенция за информационни технологии и съобщения (ДАИТС) представи днес второто издание на „Наръчник по интернет грамотност". Мнения и оценки за книжката изразиха ученици и преподаватели от Софийската Професионална гимназия по електроника „Джон Атанасов", както и от 134-то и 88-мо училище в столицата. В представянето участваха представители на Министерството на образованието и науката, Министерството на културата, на Столичния инспекторат по образование, на фондация „Приложни изследвания и комуникации" и фондация „Партньори -България" и асоциация „Родители".
Наръчникът е подготвен от Съвета на Европа заедно със специалисти по медии и образование, като е подкрепен и от Европейската комисия. Той се превежда от експерти на ДАИТС, а изданието е адаптирано към българското интернет пространство, каза при представянето председателят на ДАИТС Пламен Вачков. За улеснение на читателите, както и за да може съдържанието да бъде максимално полезно за публиката, навсякъде в текста към линковете в различните области са прибавени и съответните български уеб адреси, подчерта още той.
Председателят на ДАИТС посочи, че представянето на наръчника е свързано с Международния ден на далекосъобщенията и информационното общество - 17 май, но защитата на децата онлайн е част от цялостната политика на агенцията в областта на киберсигурността.
Наръчникът съдържа 25 тематични материала, всеки от които се отнася за определен въпрос при използването на Интернет - как да се създаде уебсайт, как да се търси информация, какво е спам, библиотеки в мрежата, дистанционно обучение, игри, пазаруване в мрежата, дискусионни групи, сигурност, личен живот, как да станем активни електронни граждани, уточниха от Агенцията. Особено внимание е обърнато на етичните въпроси и на съображенията за сигурност. Предоставени са идеи за организиране на творчески дейности вкъщи и в клас и са споделени най-добри практики при ползването на Интернет.
"Много хора знаят какво е интернет, но част от тях не знаят как да го използват безопасно", каза по време на дискусията Михаела Симеонова, възпитаничка на 134-то училище. "Учуден бях да открия много неща, които съм си мислел че знам, но всъщност се оказва че са нови за мен - като софтуера за филтриране на съдържание", добави съученикът й Недялко Димитров.