Успешно реализирани проекти за предоставяне на електронни услуги в здравеопазването бяха представени от Oracle България в рамките на Националния дискусионен форум „Електронно здравеопазване”,
организиран от ICT Media в столичния хотел Шератон. Това съобщиха от пресцентъра на компанията.
Сред обсъжданите теми на форума, открит от министъра на здравеопазването Радослав Гайдарски, бяха: развитието на електронното здравеопазване в България; софтуерните решения в медицината; електронния
здравен запис, както и подобряването на ефективността и качеството на медицинската помощ чрез по-добър достъп до клинични данни.
В своята презентация Николай Манчев, мениджър-продажби в Oracle България, направи преглед на решенията на Oracle за електронно здравеопазване, които включват портали, интеграция на процеси и
платформи за бизнес анализ. „В здравеопазването у нас информацията не е изцяло споделена между отделните звена. При личния лекар, в здравната каса, болничните заведения или центровете за спешна
медицинска помощ има различен тип информация за даден пациент. Тя не е обобщена, като по този начин се затруднява дейността на работещите в сферата на здравеопазването, а оттам и възможността да се
предоставят достатъчно качествени медицински услуги. Именно в това направление, следвайки стандартите за клинична информация, Oracle предлага решения за съхраняване и обобщаване на цялата информация
- HTB –(Healthcare Transaction Base).
Такива решения се използват от организации като Червения кръст, както и от много болнични заведения в САЩ и в Европа.
В презентацията на Николай Манчев беше акцентирано и върху решенията за управление на сигурността в сектора на здравеопазването, свързани с управлението на идентичността, криптирането на данни,
защитата на здравни записи и на лични данни.