Днес беше представено първото издание на енциклопедията Business Superbrands за България. Луксозният широкоформатен каталог представя историята и пътя към успеха на 52 от най-силните бизнес марки в България. Проектът е част от глобалната програма Superbrands, която оперира в повече от 70 страни, и промотира водещите марки на националния пазар, както и добрите бизнес практики, съобщиха организаторите.
500 български и световни марки и компании бяха избрани за Business Superbrands у нас. Независимото проучване посочи в. „Капитал” за най-силна българска бизнес марка, а лидер сред глобалните брандове е Google.
На снимката (отляво надясно) : Катя Запрянова, главен редактор Superbrands България, Имън Седлър, изпълнителен директор Superbrands International, Мила България,
мениджър за България, Superbrands, Веселин Благоев, председател на Българската асоциация по маркетинг
Изборът и оценяването на брандовете е универсален за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Business Superbrands Bulgaria, и чрез представително гласуване в Интернет на широк кръг от бизнес професионалисти. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Председател на Борда на Superbrands България тази година е Стоян Сталев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции. Сред членовете са Блага Букева, Божидар Божинов, Божидар Данев, Валентин Панайотов, Валери Запрянов, Максим Минчев, Марио Ал Джебури, Радосвет Радев, Сашо Дончев, Теодор Милев и други видни представители на обществените и деловите среди у нас. Партньор на Superbrands в онлайн вота е агенцията за маркетингови изследвания и консултации „Маркет Линкс”.
Участниците в интернет гласуването са степенували решаващите фактори за успешен бизнес бранд в следния ред: Качествени продукти/услуги – 82,2%; Отлична репутация – 62,7%; Висококвалифициран персонал – 60,8%; Високо ниво на познаваемост – 60,8%; Финансова стабилност – 55,4%; Иновативни продукти и услуги – 52,4%; Силен медиен профил – 41,3%; Корпоративна социална отговорност – 30,4%; Интернационално присъствие – 29,5%; Силна изследователска програма – 24,7%.
В широкото гласуване участваха почти равностойно мъже (51,2%) и жени (48,8%) от 18 сектора на икономиката. Най-многобройна е възрастовата категория между 25 и 34 години (46,7%), следвана от категорията между 35 и 44 години (21,1%). Доминират жителите на София (44,6%), следвани от живеещите в областните центрове (31,9%) и в по-големите градове (22,3%). Близо половината от гласувалите управляват различни по големина екипи и имат правото да вземат финансови решения.
Церемонията по награждаването на бизнес супербрандовете в България ще се проведе от 19.00 ч. тази вечер в Централния военен клуб в София. Участие в събитието ще вземе министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров, съобщиха от Министерството.