Обновяването на жп линиите Пловдив - Бургас, Септември - Пловдив и Димитровград - Свиленград ще позволи в края на 2013 г. скорост на движение на влаковете от 130 до 160 км в час. Това обясни генералният директор на Държавното предприятие "Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) Милчо Ламбрев на среща с журналисти, предаде Агенция "Фокус". Той обясни, че друг е въпросът дали ще има превозвач, който да се движи по тези новите жп линии влакове за такива скорости.
През 2014 г. от София до Бургас ще се стига с влак за 3 часа. Това може да направи жп транспорта по-атрактивен от въздушния.
България не е подходяща за скоростна железница. Най-голямото разстояние у нас е 500 км и е икономически неизгодно да се строи скоростта железопътна линия. Сега максималната скорост, която могат да развиват влаковете по съществуващия жп път, е 130 км в час, стана ясно още по време на днешното събитие.
Вчера се е провела поредната среща със синдикатите във връзка с оптимизирането на служителите в НКЖИ, което е изискване на Световната банка за отпускането на заема от 140 млн. лева. До 15 февруари сформираната работна група между синдикати и три министерства трябва да излезе с предложение.
До този момент не сме в много топли отношения между институциите и синдикатите. Но се надяваме на предстоящите срещи да стигнем до единомислие, така че към 15 февруари да има резултати, каза Ламбрев, който изрази надежда, че стачки на железничари все пак няма да има.