Паважът по някои от столичните булеварди ще бъде сменен с асфалт. Такава ще е съдбата на едрия калдъръм от бул. „Прага” и на каменните блокчета по бул. „Монтевидео”. Асфалт вместо павета ще има и по бул. „Дондуков” в участъците, в които се движат автомобили. През миналото лято при ремонта на бул. „Драган Цанков” паважът беше изваден и откаран на склад, а новите платна са от асфалт.
Един от символите на София - жълтите павета, обаче ще остане, защото са част от културното наследство, обяснява в днешния си брой в. "Монитор".
Няколко са причините, поради които Столична община е решила да премахне паважа от булевардите. „Едната е, че шофьорите намаляват скоростта на движение и това води до забавяне на градския транспорт”, обясни заместник-кметът Любомир Христов . Като се положи асфалт, движението ще е по-бързо и автомобилите ще вдигат по-малко шум.
Трудната поддръжка е втората причина за "пенсионирането" на паветата. Старите майстори си отиват, а младите нямат умения да ги редят добре, аргументира решението за промяната Христов. Демонтираните павета ще се събират в таен склад. После те ще бъдат използвани при ремонт на малки централни улички в столицата по проект за възстановяване на автентичния им вид, който ще се прави след 2014 г.
Булевардите „Прага”, в участъка от „Скобелев” до „Пенчо Славейков”, и „Дондуков” ще бъдат обновени тази година. „До края на февруари трябва да изберем изпълнител на ремонта на „Дондуков”, каза зам.-кметът по транспорта. Заедно с асфалтирането там ще бъдат ремонтирани и трамвайните релси.
Сред останалите инфраструктурни проекти, които кметството ще прави тази година, са естакадите при Семинарията и кръстовището на три нива на Лъвов мост. За второто вече има избран строител. Кръстовището на три нива ще струва 23 млн. лв. и там ще се движат няколко вида транспорт – коли, тролеи и метро.
Бул. „Копенхаген” в „Дружба” 2 пък трябва да бъде довършен до бул. „Цариградско шосе”. През 2014 г. той ще свързва квартала с „Младост”.