Процентното намаление е това, което най-много привлича потребителите, а не цената която трябва да платят, каза в предаването „Радиокафе“ Габриела Руменова - създател на платформата "Ние, потребителите". Тя добави, че когато купуваме трябва да сме внимателни и активни, когато избираме.
„Трябва да казваме „не“ на всички случаи, в които се опитват да ни заблудят по някакъв начин. Всъщност най-голямото наказание за търговеца е да не купим от него, да кажем на други хора, че той не е коректен. По този начин той много трудно би могъл да съществува на пазара“, каза Руменова.
По думите й, когато сме решили да купим нещо е добре да разгледаме повече търговци, които предлагат същия продукт. Руменова посъветва потребителите да бъдат внимателни, когато предоставят личните си данни.
„От „Ние, потребителите“ установихме, че в търговската мрежа върви една мода, при която се издават клиентски карти, пускат се намаления от порядъка на 3 или 5 дни, в които с такива карти можеш да си купиш всичко от обекта с минус 20%. Целта, в действителност е да се приканят хората да си извадят такива карти, за да могат в последствие да ги атакуват с различни маркетингови съобщения, а в някои случаи, ако са дали такова съгласие, да предоставят личните им данни и на трети лица“, обясни Габриела Руменова пред БНР.
Тя припомни, че в Закона за защита на потребителите е регламентирано, че когато търговците предлагат намаление, то следва да бъде от старата цена, на която продуктът да е предлаган поне един месец преди това.
„Контролните органи трябва да бъдат активни, а потребителите могат да се спасят единствено като сравняват цените“, каза Руменова.
По думите й, в България все още не са изградени традиции в класическата онлайн търговия, в която потребителите си харесват нещо онлайн, плащат го онлайн и го получават.
„При нас виждаме го онлайн, отиваме да го видим във физическия магазин или обратното – плащаме с наложен платеж“.
Габриела Руменова посъветва, освен за цените, да следим и характеристиките на стоките, да гледаме дали имат гаранция и винаги да изискваме касова бележка. При евентуален проблем да се обърнем първо към търговеца, а след това и към контролните органи-