Вчера (12 април 2012 г.) изтече срокът, в който компаниите могат да подадат заявки за закупуването на домейни от първо ниво, завършващи с името на тяхната марка.
Крайната дата беше определена от Международната организация за интернет имената и адресите ICANN. Така вече е приключило заявяването на желаните от фирмите уеб адреси.
С други думи, ако корпорации като Pepsi, eBay, Apple и тн. подадат заявка, то интернет адресите ще завършват на .pepsi, .ebay и ,apple, вместо на .com, да кажем.
От ICANN съобщават, че досега са подадени заявки от общо 839 фирми. По принцип всяка една от тях има възможност да заявява до 50 домейна, но не става ясно колко са общо пожеланите домейни.
Организацията обещава да разкрие повече подробности за отворената през януари процедура на 30 април.
По информация на BBC сред компаниите, които са подали заявления, саCanon и Google, като те са платили за това удоволствие по 185 хил. долара. Одобрените кандидати ще трябва да инвестират и по 25 хил. долара на година за поддръжка на новия си домейн.
Други големи корпорации като Facebook и Coca-Cola отказват да коментират дали са участвали в процедурата. От компанията за безалкохолни напитки подчертават, че не разкриват никакви подробности за придобивки, касаещи маркетинговата им политика, преди те да станат факт.
Новата възможност за запазване на корпоративни домейни обаче породи и немалко конфликти. Компании с еднакви или сходни имена влизат в истински сблъсъци за желания адрес. Пример за такъв конфликт са
американската компания Merck и германската фирма със същото наименование.
От ICANN нямат собствено разрешение на проблема и просто съветват корпорациите да се разбират помежду си за спорния домейн.