Приходите за 2015 г. на луксозната модна компания Burberry се сринаха

14.04.2016 | 12:15
по статията работи: Даниел Василев
Фирмата предупреждава за „предизвикателни условия на търсене“
Приходите за 2015 г. на луксозната модна компания Burberry се сринаха
Снимка: Robert Sheie

Приходите на британския производител на луксозни модни стоки Burberry за последното тримесечие на 2015 г. се сринаха значително повече, отколкото очакваха анализаторите, свивайки се с 5% на годишна основа, при прогноза от 1,4%, предаде Financial Times. Това породи очаквания от спад на приходите на компанията за цялата 2015 г. След като от производителя обявиха новината, акциите им днес отвориха със срив от 6,5%. Така общият им спад през последните 12 месеца достигна 25%.

Същевременно през полугодието, приключило на 31 март, приходите на групата се свиха 1% спрямо същия период на миналата година, а през него нараснаха с 9% на годишна основа, показват финансовите данни на Burberry. От компанията изтъкнаха, че са приели политики за редуциране на оперативните разходи в опит да се справят със свиването на приходите си. „В среда, която остава предизвикателна за производителите на луксозни стоки, ние продължаваме да се фоксуираме върху намаляването на разходите“, посочи главният изпълнителен директор на модната компания Кристофър Бейли. „Засега имаме добър прогрес с разработването на планове за подобряване на бъдещата продуктивност и ефективност“, допълни още той.

Burberry е изключително зависима от продажбите в Китай и Хонконг, които формират 35% от всички продажби на компанията. През последните две години обаче продажбите започнаха да спадат след про-демократичните протести от 2014 г. Същевременно потреблението на луксозните облекла на бранда в самия Китай намаля леко в резултат на страховете за по-сериозно от очакваното забавяне на икономиката на страната. За това спомогнаха и обвиненията в корупция по високите етажи на управляващата комунистическа партия.

Данни на Световния съвет за туризъм и пътувания показват, че през изминалата година приходите на компанията в Макао и Хонконг са се понижили със съответно 32 и 8%. Спадът на търсенето на тези пазари не засегна само Burberry. Свиването на продажбите на Huho Boss в Китай доведе до оставката на главния изпълнителен директор Клаус-Дитрих Ларс.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...