Приходите на британския производител на луксозни модни стоки Burberry за последното тримесечие на 2015 г. се сринаха значително повече, отколкото очакваха анализаторите, свивайки се с 5% на годишна основа, при прогноза от 1,4%, предаде Financial Times. Това породи очаквания от спад на приходите на компанията за цялата 2015 г. След като от производителя обявиха новината, акциите им днес отвориха със срив от 6,5%. Така общият им спад през последните 12 месеца достигна 25%.
Същевременно през полугодието, приключило на 31 март, приходите на групата се свиха 1% спрямо същия период на миналата година, а през него нараснаха с 9% на годишна основа, показват финансовите данни на Burberry. От компанията изтъкнаха, че са приели политики за редуциране на оперативните разходи в опит да се справят със свиването на приходите си. „В среда, която остава предизвикателна за производителите на луксозни стоки, ние продължаваме да се фоксуираме върху намаляването на разходите“, посочи главният изпълнителен директор на модната компания Кристофър Бейли. „Засега имаме добър прогрес с разработването на планове за подобряване на бъдещата продуктивност и ефективност“, допълни още той.
Burberry е изключително зависима от продажбите в Китай и Хонконг, които формират 35% от всички продажби на компанията. През последните две години обаче продажбите започнаха да спадат след про-демократичните протести от 2014 г. Същевременно потреблението на луксозните облекла на бранда в самия Китай намаля леко в резултат на страховете за по-сериозно от очакваното забавяне на икономиката на страната. За това спомогнаха и обвиненията в корупция по високите етажи на управляващата комунистическа партия.
Данни на Световния съвет за туризъм и пътувания показват, че през изминалата година приходите на компанията в Макао и Хонконг са се понижили със съответно 32 и 8%. Спадът на търсенето на тези пазари не засегна само Burberry. Свиването на продажбите на Huho Boss в Китай доведе до оставката на главния изпълнителен директор Клаус-Дитрих Ларс.