4.1% е ръстът на приходите от чуждестранен туризъм до края на август в сравнение със същия период на миналата година. Това по данни на БНБ са постъпления в страната ни за 2,325 млрд. евро, обясни служебният заместник-министър по туризма Бранимир Ботев. Ръстът на броя чуждестранни туристи, посетили страната ни през първите девет месеца на годината, е 5.6%. Според данните те са били над 6,2 млн. до края на август. В данните не са включени транзитно преминаващите хората през страната ни. Най-силно увеличение има при посещенията с цел гостуване – ръст от 151 на сто, обясняват от икономическото министерство, отчитайки данните на НСИ.
Ботев представи и проект на МИЕ за рекламни кампании на страната ни в целеви пазари. Той е за 7.28 млн. лева и се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие”. Проектът се изпълнява за 36 месеца – до април 2015 г., и включва дейности за изграждане на имидж на България като целогодишна туристическа дестинация с богати възможности за туризъм.
Целта на кампанията е ефективна комуникация и максимално достигане на посланията до целевите аудитории на всеки един от 6-те пазара. Рекламата ще достига до пазарите на Русия, Украйна, Румъния,
Германия, Швеция и Полша, обясни Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в МИЕ.
Основните послания на кампанията са свързани с повишаване степента на информираност за България като целогодишна туристическа дестинация и страна с древна култура, богата на исторически и
архитектурни паметници, с минерални източници, с красива и съхранена природа.
Промотирането на страната ни на германския пазар включва осъществяване на телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, съвместни акции с туроператори, журналистически посещения и пресконференции на стойност 1.8 млн. лева. Кампанията ни на пазар Русия на същата стойност обхваща и външна реклама, уърк-шопове, презентации и срещи.
За Румъния договорените средства за цялостното изпълнение на проекта включват същите дейности, но стойността й е 454 хил. лева.
За сравнително новите за популяризиране на националния ни туристически продукт чуждестранни пазари като Полша и Швеция са планирани PR и рекламни дейности, ориентирани не само към морския туризъм, но и към културен, балнео и спа туризъм и голф.
От МИЕ работят и по проект за насърчаване на вътрешния туризъм у нас, който е за 3,15 млн. лева. Той ще продължи до септември догодина. Предстои удължаване на срока за стартирането на мащабна кампания за България и възможностите за целогодишен туризъм в четири водещи европейски телевизии, които са заложени в досегашния програмен период.
Новият зимен туристически сезон ще бъде още по-силен в България. Освен че са атрактивни, зимните ни курорти са много добре подготвени, заяви още Ботев. Той очаква ръста в туристите по зимните ни курорти да бъде около 4,5 - 5 процента и нагоре. В миналата безснежна зима, когато имаше много мрачни прогнози от спад между 15 и 30 процента, имахме ръст от 4,1 процента, отбеляза Ботев.