Приходите от туризъм са се увеличили до 2,32 млрд. евро

28.10.2014 | 18:20
по статията работи: Георги Велев
Зимният туристически сезон ще бъде по-добър от миналата година, прогнозира Бранимир Ботев
Приходите от туризъм са се увеличили до 2,32 млрд. евро

4.1% е ръстът на приходите от чуждестранен туризъм до края на август в сравнение със същия период на миналата година. Това по данни на БНБ са постъпления в страната ни за 2,325 млрд. евро, обясни служебният заместник-министър по туризма Бранимир Ботев. Ръстът на броя чуждестранни туристи, посетили страната ни през първите девет месеца на годината, е 5.6%. Според данните те са били над 6,2 млн. до края на август. В данните не са включени транзитно преминаващите хората през страната ни. Най-силно увеличение има при посещенията с цел гостуване – ръст от 151 на сто, обясняват от икономическото министерство, отчитайки данните на  НСИ.

Ботев представи и проект на МИЕ за рекламни кампании на страната ни в целеви пазари. Той е за 7.28 млн. лева и се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие”. Проектът се изпълнява за 36 месеца – до април 2015 г., и включва дейности за изграждане на имидж на България като целогодишна туристическа дестинация с богати възможности за туризъм.

Целта на кампанията е ефективна комуникация и максимално достигане на посланията до целевите аудитории на всеки един от 6-те пазара. Рекламата ще достига до пазарите на Русия, Украйна, Румъния, Германия, Швеция и Полша, обясни Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ в МИЕ.
Основните послания на кампанията са свързани с повишаване степента на информираност за България като целогодишна туристическа дестинация и страна с древна култура, богата на исторически и архитектурни паметници, с минерални източници, с красива и съхранена природа.

Промотирането на страната ни на германския пазар включва осъществяване на телевизионна и печатна реклама, е-маркетинг, съвместни акции с туроператори, журналистически посещения и пресконференции на стойност 1.8 млн. лева. Кампанията ни на пазар Русия на същата стойност обхваща и външна реклама, уърк-шопове, презентации и срещи.

За Румъния договорените средства за цялостното изпълнение на проекта включват  същите дейности, но стойността й е 454 хил. лева.

За сравнително новите за популяризиране на националния ни туристически продукт чуждестранни пазари като Полша и Швеция са планирани PR и рекламни дейности, ориентирани не само към морския туризъм, но и към културен, балнео и спа туризъм и голф.

От МИЕ работят и по проект за насърчаване на вътрешния туризъм у нас, който е за 3,15 млн. лева. Той ще продължи до септември догодина. Предстои удължаване на срока за стартирането на мащабна кампания за България и възможностите за целогодишен туризъм в четири водещи европейски телевизии, които са заложени в досегашния програмен период.

 

Новият зимен туристически сезон ще бъде още по-силен в България. Освен че са атрактивни, зимните ни курорти са много добре подготвени, заяви още Ботев. Той очаква ръста в туристите по зимните ни курорти да бъде около 4,5 - 5 процента и нагоре. В миналата безснежна зима, когато имаше много мрачни прогнози от спад между 15 и 30 процента, имахме ръст от 4,1 процента, отбеляза Ботев.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 05.11   1414 г. – Открит е Констанцки събор на Римокатолическата църква, който слага край на Папската схизма. 1605 г. – Осуетен е опит за атентат срещу Камарата на...