Проверките от инспекторите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по морето ще започнат активно още от май. Това е станало известно на работна среща между служебния министър на туризма Стела Балтова и председателя на комисията Димитър Маргаритов, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма. От вътрешността на страната се предвижда да бъдат командировани допълнително служители на КЗП.
През предстоящия летен сезон ще продължат работа приемните на комисията по Черноморието, отбеляза Маргаритов. Потребителите търсят контакт с тях най-често за консултации. През предстоящия летен сезон комисията ще продължи да бъде на разположение на туристите, като ще търси по-атрактивни и съвременни форми на присъствие.
Виртуални приемни, например, в които гражданите да могат да получат реална помощ. В приемните могат да получават такива и чуждестранните туристи, а след завръщането си в своята страна биха могли да подадат жалба в бюрата на Европейските потребителски центрове и КЗП да се намеси за решаването на възникнал трансграничен казус.
Всички туристи по морето ще могат да подават сигнали и жалби на горещия телефон на комисията 0700 111 22, който ще бъде качен още на страницата на Министерството на туризма и на Bulgariatravel.org.
В отговор на поставяни въпроси от страна на бизнеса пред министър Балтова във връзка с дейността на нерегистрирани туроператори, които работят през лятото по морето, Димитър Маргаритов заяви, че проверките ще бъдат засилени с цел осигуряване на конкурентна среда за сектора. През зимния сезон на фокус са били проверките на ски пистите. От КЗП не отчитат сериозни нарушения в тяхното функциониране.