Между 20 и 25% спад на пазара на реклама тази година прогнозира вчера председателят на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) Красимир Гергов по време на 13-ия форум на рекламата, който се провежда в НДК. "Рекламният пазар винаги се влияе от инфлацията, затова и финансовата криза, завладяла света, също оказа влияние върху него", обясни рекламният бос. Според него сривът може да достигне дори 30% в зависимост от това кога кризата ще ни застигне с пълна сила. Тя е оказала влияние на рекламните приходи още миналата година - ръстът тогава е бил едва 9% при 25% за 2007 г., информира в. Сега.
През миналата година за реклама в България са дадени 518.8 млн. лв. От тях близо 21 млн. са отишли за интернет реклама, която показва завидно нарастване - с 62%. През 2007 г. повишаването на
приходите от реклама в киберпространството е било 89%, но тогава и обемът на този пазар е бил само около 13 млн. лв.
"Свиването на разходите за реклама ще се отрази и върху развитието на медиите не само в чужбина, но и у нас", посочи Гергов. Според него много от малките телевизии ще са принудени да се
обединят помежду си или с някои по-големи от тях, за да преживеят затруднението. Мрачните му прогнози според него са предизвикани и от това, че медиите у нас не водят балансирана политика и се
спонсорират от определени политически партии.
За последната годината телевизионната реклама е отбелязала спад с 20%, допълни Гергов, който смята, че ситуацията ще е най-зле през юни и юли. "Тогава закриването на малките телевизии,
радиа и вестници ще е масово. Само от началото на годината 120 ежедневника прекратиха издаването си в САЩ, какво остава за нас", заключи Гергов.
Останалите представители на родни и чужди медийни и рекламни компании, участвали във форума, предпочетоха да огласят своите предложения за справяне с кризата, давайки далеч по-оптимистични
прогнози.