Продажбата на автомобили у нас отбеляза ръст от 29.5%

15.03.2004 | 21:41
по статията работи: econ.bg
В челната тройка са Peugeot, Ford и Toyota

 

От началото на годината до края на февруари в България са били продадени 2896 нови автомобила. В сравнение със същия период на 2003 г. цифрата е с впечатляващите 29.5% по-голяма. По данните на СВАБ /Съюз на вносителите на автомобили в България/ тогава бяха реализирани 2237 нови коли.

Едноличен лидер с 420 продадени автомобила до края на февруари е официалният вносител на Peugeot за страната - София Франс Ауто. Въпреки че пазарният дял на компанията намаля до 14.5% при миналогодишен за периода от 18.1%, реализацията й се повиши с 15 нови сделки. Втори с пазарен дял от 12.09%, равняващ се на 350 продадени автомобила, остана Мото-Пфое с подразделението си Ford. В края на февруари 2003-а съответните цифри бяха 8.63% и 193, което определи ръст в реализацията от 81.4%.

На трето място във временното класиране с месечни продажби от 329 /11.36%/ коли застана ТМ Ауто - официален представител на Toyota в България. Реализацията на компанията се повиши с 56.7% в сравнение с края на февруари 2003 г. Тогава родните дилъри на Toyota успяха да сключат 210 нови сделки, равняващи се на 9.39% от общите за периода. Само с 27 нови автомобила по-малко, или общо до края на февруари - 302, на четвърто място застанаха официалните вносители на Renault в страната - Промобил. Пазарният дял на фирмата достигна 10.43% при миналогодишен за периода от 7.96% /178 автомобила/. Увеличението в продажбите на Промобил достигна ниво от 69.7%.

На пето място след приключването на февруарските продажби застана Автомотор Корпорация - официален вносител на Citroen в България. 262 реализирани нови автомобила и пазарен дял от 9.05%. Това беше простата, но и перспективна равносметка за родните дилъри на френската фирма. Увеличението на продажбите в сравнение с края на февруари миналата година е 34.4%.

Шести, само с 28 продадени автомобила по-малко, се подредиха седемте вносители на Opel в България. Въпреки сериозната група реализацията й в края на миналия месец достигна 234 нови коли и пазарен дял от 8.08%. Спадът в пазарното участие /8.45% през февруари 2003 г./ беше компенсирано от 23.8% ръст в продажбите.

С 55.4% се увеличиха продажбите за периода на Еуратек - вносител на Skoda в страната. От началото на годината до края на миналия месец дилърите на компанията успяха да реализират 202 нови автомобила и да увеличат пазарния си дял с 1.17% до ниво от 6.98% в сравнение с 2003 г. /в-к ПАРИ

ECON.BG

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...