Американските търговци на дребно реализираха по-добри от очакваните продажби по празниците. Това сочи доклад на картовия оператор MasterCard, цитиран от Reuters. Според данните продажбите са се увеличили с 3,6%. В изчисленията не са включени продажбите на автомобили и горива.
Значителен е ръстът при търговията онлайн - увеличението на продажбите на електронните магазини е с 15,5 на сто. Известно възстановяване има при търговията с луксозни стоки, показват още данните от доклада.
Анализите на MasterCard за търговията на дребно в САЩ започнаха през 2002 година и оттогава се изготвят всяка година. Те обхващат периода от 1 ноември до Коледа и проследяват не само разплащанията с кредитни или дебитни карти, но и плащанията в брой или с чек. През 2008 година повечето търговци отчетоха спад на продажбите, а потреблението на американците се срина заради кризата. През тази година обаче ситуацията се стабилизира и е отчетен ръст, коментират от компанията.
За много компании пазаруването за празниците формира между 25 и 40 на сто от годишните продажби. Като цяло продажбите ще отчетат спад от 1% през 2009 година, очакват от Националната федерация на търговците на дребно.