Продажбите в универсалните магазини в Южна Корея са нараснали за 12 пореден месец през януари, което е още едно доказателство за повишаването на потребителските разходи след двугодишен спад, съобщава Bloomberg.
Комбинираните продажби в трите най-големи вериги универсални магазини Lotte Department Store Co., Hyundai Department Store Co. и Shinsegae Co. нараснаха с 11,6% спрямо година по-рано. Данните следват тези от декември, които показаха 19%-но повишение – най-големият ръст от 2001 г., когато е започнало отчитането на данните.
Потребителите засилиха разходите си с най-бързото темпо от десетилетие през декември, а компаниите увеличиха инвестициите си, съобщи през януари Националният статистически офис. Отделен доклад през февруари показа ръст на потребителското доверие до девет-месечен връх през януари.
Понижението на данъците и рекордно ниските лихвени проценти бяха в основата на засиленото потребление, което дава тласък на икономическия растеж и на продажбите в магазини като Lotte Department.
Правителството и централната банка очакват икономиката на Южна Корея да нарасне с около 5% през 2006 г., като през 2004 г. растежът е бил 4%. Ако прогнозата се сбъдне, това ще е най-бързият растеж от четири години насам.