Италианската компания Automobili Lamborghini е продала с 35% по-малко автомобили през първото тримесечие на годината, спрямо същия период на 2008 година. Всъщност, в новината няма нищо изненадващо, предвид факта, че моделите на компанията започват от цена 200 хил. долара, отбеляза Bloomberg. Кризата свива приходите и дори и най-платежоспособните клиенти започнаха да си правят сметката, коментират от компанията.
За Lamborghini свитите продажби обаче означават намаляване на продукцията, както и редуциране на работното време за 1/3 от служителите. В компанията, собственост на Volkswagen, работят около хиляда души.
През 2008 година Lamborghini отчете ръст на продажбите с 1% до рекордните 2,430 бройки.Чистата печалба достигна до 60 млн. евро или с 27% повече спрямо 2007 година. Компанията обяви, че ще продължи да изважда по един нов модел всяка година, дори и да изгубят традиционните си купувачи – инвестиционните банкери и брокерите. Заради кризата близо 300 хил. души, заети във финансовия сектор в световен мащаб, са загубили работата си.