Продажбите на автомобили в Европа паднаха до 17-годишно дъно през юни месец, след като безработицата в страните, използващи еврото, достигна рекордно високи нива, предаде "Блумбърг".
Продажбите са намалели с 6.3%, до 1.18 млн. превозни средства, от 1.25 млн. автомобила година по-рано, по данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители, със седалище в Брюксел.
Цифрата представлява най-ниската месечна стойност от 1996 г. насам.
Равнището на безработица в еврозоната през май достигна 12,2% и се задържа приблизително на това ниво през цялото второ тримесечие.
Изпълнителните директори на френския автомобилен гигант Peugeot и на основния му конкурент Renault потвърдиха прогнозите си за този месец, че автомобилният пазар в региона ще се свие с 5%, през
тази година.
Европейските продажби на Peugeot, вторият най-голям производител на автомобили в региона, са намалели с 11% през юни. Продажбите на Renault обче са нараснали с 0,9%, тъй като търсенето на коли с
марката Dacia се е повишило с 16%. Продажбите на базираната в Торино, Италия - Fiat отчитат 14% спад на европейските пазари.
Европейските продажби на General Motors през миналия месец спаднаха с 9.9%, повлечени от 23% спад на марката Chevrolet. Тези на Volkswagen, най-големият европейски производител на автомобили,
отчитат 4.4% спад в региона, през последния месец, като най-голямо е намалението при Audi - 8,9%.
Европейските продажби на американската компания Ford Motor записаха ръст от 6,4% през юни. От Ford заявиха, че не планират допълнително намаляване на производствения си капацитет в Европа, понеже виждат признаци на
стабилизиране на пазара.