Продажбите на дребно в Япония нараснаха повече от очакваното през януари. Причина за това е скокът в продажбите на автомобили, дошъл след като държавата отпусна субсидии за енергийно ефективни
автомобили, което спомогна за нарастване на търсенето.
Продажбите на дребно са нараснали с 1,9% спрямо година по-рано, а продажбите само на автомобили са отчели ръст от впечатляващите 24%. Скокът идва, след като Япония отново започна да дава субсидии
до 100 000 йени (1245 долара) на автомобил за насърчаване на търсенето.
Автомобилостроенето в Страната на изгряващото слънце бе сред най-засегнатите от земетресението и последвалото цунами в началото на миналата година.
През декември японското правителство обяви, че ще задели 300 млрд. йени, като част от своята програма за субсидиране на енергийно ефективни автомобили. Още тогава анализатори прогнозираха, че
субсидиите ще се отразят в положителна посока върху продажбите през следващите месеци.
"Японската автомобилна асоциация прогнозира, че вътрешните продажби на автомобили през 2012 г. ще се увеличат с 19 на сто на годишна база до 5 млн. броя, благодарение на субсидията", заяви Такуджи
Окубо от Societe Generale в Токио.
Продажбите на автомобили съставляват 10% от японските продажби на дребно, и ако прогнозата е вярна, може да се очаква увеличение на общите продажби на дребно с 1,9% през 2012 г.