Продажбите на коли в Западна Европа за месец октомври са намалели за четвърти пореден месец, водени от големите губещи PSA Peugeot Citroen и General Motors Corp. Понижението се дължи на забавения растеж в Еврозоната и нарастващата безработица, която кара потребителите да избягват да правят големи поръчки. По-малкият брой работни дни в някои страни също са оказали влияние върху намалелите продажби.
Продажбите са намалели с 3.5% от 1.18 до 1.14 млн. превозни средства в сравнение с октомври 2003 г. Това разкри базираната в Брюксел Европейска Асоциация на Автомобилните Производители в свой доклад. Десетмесечните продажби обаче са се повишили с 1.1% до 12.3 млн. превозни средства.
Peugeot, вторият по големина авто-производител в Европа, е с най-голям спад в продажбите. Те са намалели с 12% до 155 935 превозни средства. Пазарният дял на компанията през месец октомври е намалял от 15% на 13.7%.
Продажбите за месец октомври на General Motors са намалели с 9.5% до 102 032 превозни средства, а пазарният дял – от 9.6% на 9%.
От друга страна, най-големият автомобилен производител в Европа Volkswagen AG отбелязва ръст в продажбите от 2.9% до 217 257 превозни средства. Пазарният дял на компанията се е повишил от 17.9% на 19.1% в сравнение с година по-рано. /Bloomberg