Продажбите на нови коли в Япония се увеличиха за първи път от седем години благодарение на субсидиите на правителството за стимулиране на автомобилния пазар в страната, съобщава АФП, цитирана от
БГНЕС.
Въпреки това продажбите на нови коли през декември са намалели с близо една трета на годишна основа, след като субсидиите бяха прекратени през септември. Новите коли, камиони и автобуси, без
микробусите, продадени в страната миналата година, са били 3 229 716, с 10.6% повече спрямо 2 921 085 предишната година, соча данните на Асоциацията на японските търговци на автомобили.
Най-продаваната кола в Япония е била Тойота Приус, която е на пазара от близо година и половина. Най-големият автомобилен концерн света през 2010 г. е продал над 315 000 автомобила Приус в Япония, което я прави най-продаваната кола в страната за една година, подобрявайки рекорда на друг модел на Тойота, Корола, от 1990 г.
Асоциацията съобщи, че подобряването на състоянието на сектора през 2010 г. се дължи главно на субсидиите, насърчаващи автомобилистите да използват екологично чисти коли, което повишило търсенето. Но през декември продажбата на нови автомобили е намаляла с 28.3% на годишна основа до 179 666. Това е четвърти пореден месец на спад на продажбите. Те са намалели във всички месеци след прекратяването на субсидиите, допълва асоциацията.