640 000 превозни средства са продадени в Китай през първото тримесечие на 2002 г., което е увеличение с 14.5% спрямо същия период на миналата година. Причината за повишените продажби е нарасналото търсене, стимулирано от падането на базовите цени на превозните средства. Продажбите на леки автомобили през първото тримесечие на годината скочиха с 23.2%, спрямо въпросния период на 2001 г. достигайки 191 300 броя, съобщиха от Асоциацията на китайските автомобилостроители. Силното търсене на превозни средства в Китай през първото тримесечие на годината се обяснява с намалението на цените, което китайските производители обявиха на 1 януари 2002 г. Намалението се наложи, поради падането на митата за вносните превозни средства и конкуренцията между импортните превозни средства и китайската продукция се ожесточи. Китай, който стана член на Световната търговска организация /СТО/ през миналата година пое ангажимента да свали митата върху вноса на автомобили и останалите превозни средства с 25% до юли 2006 г. За да отговорят на заплахата от нарастващата конкуренция, китайските автомобилостроители свалиха базовите цени на някои модели до 30 000 юана /3600 долара/. В същото време продукцията на смесени компании, които присъстват със свои производствени мощности в Китай, като "Shanghai GM" - смесенo предприятие на американския гигант "General Motors" започнаха да намаляват цените си. "Shanghai GM", "Shanghai VW" и "Dongfeng Citroen" - смесено предприятие на френската корпорация "PSA Peugeot Citroen" намалиха базовите си цени от 4 до 15% през последните месеци, за да стимулират продажбите си. /АФП Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG
|