Продажбите на таблети са спаднали драматично през миналата година за сметка на огромния ръст през 2013 година, информира Skynews.com. На годишна база ръстът в този бизнес е с около 4%, като в целия свят са продадени повече от 229 милиона таблети, но през 2013 година този процент е бил 50. Очевидно, еуфорията и от тези устройства бавно преминава.
Все повече потребители предпочитат да ползват устройствата по-дълго време или направо си купуват смартфони с по-големи дисплеи. Особено забавяне в продажбите е отбелязано в четвъртото тримесечие, когато продажбите са били близки до тези от 2010 година.
Експертите отбелязват, че може би производителите на мобилни телефони не са помислили как производството на по-големи смартфони ще се отрази на бизнеса им с таблети. Но както с всичко останало, така и това предизвикателство за бизнеса, вероятно няма да доведе до изчезването на таблетите, а до тяхното усъвършенстване.
До момента компанията производител Apple е на първо място по продажби с пазарен дял около 27%. На второ място е основният конкурент Samsung с пазарен дял от 14,5%. Трета е китайската компания Lenovo, която държи около 5% от пазара, а на четвърто място е тайванската Asus с 4-процентен пазарен дял.
Докато чакаме да видим с какво ще ни изненадат технологичните производители в бизнеса с таблети, вижте най-добрите такива устройства за периода 2014 - 2015 г.: