Ведомствата ще получават данни за гражданите и фирмите от администрациите
Намаляването и постепенното премахване на хартиените документи е една от целите на проект на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията „Развитие на административното обслужване по електронен път". Това заяви заместник-министър Първан Русинов при представяне на задание за тръжна документация за реализиране на проекта.
В срещата участваха повече от 40 представители на браншовите организации от сектора на информационните и комуникационни технологии, съобщават от МТИТС. Дискусията се провежда ден преди крайния срок за подаване на предложения и коментари, свързани с документацията.
Проектът е ориентиран към бързи, ефективни и устойчиви резултати, които да улеснят гражданите и бизнеса, добави Русинов. Ще бъдат реализирани приоритетни регистри на администрациите, които са първични администратори и събират определени данни за гражданин или фирма (например: различни удостоверения, разрешетилени и т.н.) и всички останали ведомства ще получават тази информацията по служебен път, а няма да искат я изискват от от гражданите. Така някои административни услуги ще се премахнат и трансформират във вътрешноадминистративни, защото ведомствата ще обменят информацията помежду си.
В рамките на дейностите ще бъде изработен шаблон, който ще показва на централните и местни администрации стъпките как да предоставят е-услуги и как да преминат изцяло към електронно управление.
Усъвършенстването на правителствения портал за достъп до е-услуги също е предмет на проекта. Ще бъдат добавени нови функции като отпадне на повторното въвеждане на информация и вграждане на обратна връзка, което ще позволи на едно място централизирано да се провежда обществени обсъждания. Коментарите и предложенията ще се виждат от всички, както и администрациите ще имат инструмент да отговарят на всички.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз.