Проектът „Супер Бургас", за който вече беше осигурена първата парична сума, в момента е спрял, стана ясно днес, на дискусия на тема „Значението на Пристанище Бургас за региона", предаде Dariknews.bg. Цялата документация по него е предадена на държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура, която трябва да вземе решения за практическото построяване на модулите по него, на този етап.
„Бащата" на „Супер Бургас" Павел Маринов успокои, че в никакъв случай няма взето решение за прекратяването на проекта, а различните процеси на неговото изграждане се разглеждат поотделно, което изцяло противоречи на философията му. Според друг специалист от екипа, архитект Петко Йовчев, причината да не се случва „Супер Бургас" е липсата на национална териториално-устройствена схема. Тя трябва да бъде предложена от правителството и одобрена от Народното събрание, с което ще бъде начертана ясна стратегия за развитие на пристанищата в България, тяхната роля, приоритети и посоки на промяна, .
"Прекратяването на споразумението за заем от Японската банка за международно сътрудничество и България по проекта за изграждане и развитие на нови контейнерни терминали в пристанище Бургас, ще забави проекта „Супер Бургас", смята изпълнителният директор на „Зона за обществен достъп Бургас" Павел Маринов. Според него решението на правителството да спре финансирането за изграждането на новия терминал дава грешни сигнали към инвеститорите.
„Трябват инвестиции, а ние се отказваме от публичните, как тогава ще намерим частни", коментира изпълнителният директор на „Зона за обществен достъп Бургас".
Според Маринов различните процеси на изграждане на „Супер Бургас" се разглеждат поотделно, което изцяло противоречи на философията проекта.
Участниците в дискусията са категорични, че отказът от строеж на терминали за контейнери на пристанищата в Бургас и Варна ще доведе до конкуретно предимство на портове в Румъния и в Гърция, предаде Burgasinfo.com.
Припомняме ви, че проектът „Супер Бургас" предвижда бургаското пристанище да се преустрои в огромно инфраструктурно съоръжение, което ще обединява възможностите на морския, железопътния и автомобилния транспорт. Проектът предвижда още изграждане на пътническо и яхтено пристанище, круизен терминал, пешеходна зона със заведения и атракциони. Още през януари трябваше да започнат процедурите по избор на изпълнител. 26 млн. лева вече са преведени по ОП "Транспорт".