Производителите на потребителски стоки са новите "победители" от рецесията

02.09.2009 | 14:44
по статията работи:
Над 2/3 от компаниите, производители на потребителските стоки по света, отчитат постигане на целите си по отношение на ефективното свиване на разходите заради рецесията, сочи проучване на Ernst & Young
Производителите на потребителски стоки са новите "победители" от рецесията

Над две трети от компаниите, производители на потребителските стоки по света, отчитат постигане на целите си по отношение на ефективното свиване на разходите заради рецесията. В сравнение с компании в другите сектори, фирмите в областта на потребителските стоки виждат по-големи възможности за по-нататъшно намаляване на разходите, особено в дистрибуторската мрежа. В това отношение се вижда възможност за  62% допълнителни печалби. В другите сектори компаниите прогнозират възможност само за 48% потенциални печалби. Това е изводът от проучване, публикувано неотдавна от консултантската компания в сферата на одита, счетоводството и финансите Ernst & Young ("Ърнст и Янг"), Opportunities in Adversity.

Проучването е направено сред членове на директорските бордове в различни индустрии. От резултатите става ясно, че индустрията на потребителските стоки се справя по-добре от много други сектори по време на рецесия. Въпреки застоя при потребителското търсене, много от компаниите, произвеждащи потребителски стоки, са реагирали своевременно и адекватно по отношение на ценообразуването, разходите, снабдяването, работата с  клиенти и оборотния капитал, извличайки максимална полза за бизнеса.

Хауърд Мартин, ръководител на глобалния отдел "Потребителски стоки" в Ernst & Young, коментира: "Като цяло компаниите, произвеждащи потребителски стоки, се справят с рецесията сравнително добре. Отчасти това се дължи на естествената устойчивост на голяма част от сектора към спадове. Но също така и отразява способността на тези компании да изпълняват по-бързо и лесно много от инициативите за подобряване на дейността, които са били предприети още преди кризата."

В последно време фокусът се поставя върху управлението на оборотния капитал. 80% от отговорилите представители на сектора на потребителските стоки са направили цялостен преглед на паричните си средства и паричните потоци. За сравнение - това са направили 73% от компаниите в останалите сектори. Компаниите в областта на потребителските стоки са показали последователен подход към подобряването на ефективността и ефикасността на дистрибуторската мрежа и оперативната дейност. Въпреки всичко това 62% от анкетираните производители на потребителски стоки вярват, че работата им далеч не е приключена и вече търсят начини за допълнителни намаления на разходите през следващите 12 месеца.

"Ако програмите за ефективност както на дистрибуторската мрежа, така и на оптимизиране на цените се извършат правилно, те биха станали част от ДНК-то на организациите, помагайки на редица компании да станат пазарни лидери и да бъдат по-устойчиви по време на рецесията", допълва Мартин.

Планът за действие на компаниите в сектора на потребителските стоки според проучването включва по-решителни действия от предприетите от конкуренцията, значително ускоряване на времето за пускане на нови стоки на пазара (56%) и разширяване на пазарното присъствие - не само в основните, най-бързо развиващи се страни като Китай, Русия и Индия, но и в  други държави в Азия, Южна Америка и Африка (41%).

„Веднага след като световната икономика излезе от рецесията, компаниите, които са по-добре подготвени да увеличават растежа си на глобално ниво, ще бъдат безспорните победители в сектора. Нещо повече, тези компании ще използват трудните времена в своя изгода - да влязат в най-добра форма, така че да могат максимално да се възползват, когато настъпят по-добри времена", споделя Мартин.

Представителната извадка на 39 компании в сектора за потребителски стоки е взета от участниците в по-голямо проучване, в което са се включили 569 бизнес лидери от цял свят и от всички видове индустрии. Над 50% от анкетираните мениджъри са от компании с годишни приходи над $1 млрд. Проучването е извършено през юни 2009 г., уточняват от Ernst & Young.

 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...