През последните няколко години средната класа на Китай се доказа като най-масивния потребител на смартфони и нови комуникационни технологии в света. Apple и Samsung, най-големите производители на смартфони в света, инвестираха огромни суми в най-населената страна на планетата. Местните фирми Huawei и Xiaomi също останаха стабилни на пазара. Но след стотици милиони продажби, китайският пазар в момента се забавя и всички производители поглеждат към нови хоризонти.
Индия е главният вариант за преориентиране пред производителите на смартфони. Населението на страната прогресивно се увеличава, достигайки 1,3 милиарда души. Според последни проучвания, населението на Индия ще надмине китайското до 2028 г. Индийският пазар вече е третият най-голям на света, но сравнително малко индийци, около един на десет, притежават смартфон.
Според последни данни в изследване на „Бърнстайн“, държавите с най-високи проценти на пазара на смартфони са Китай (55%), САЩ (52%) и Бразилия (36%). Според изследването до 2020 година индийският смартфон пазар ще е стигнал 40%. Това означава, че годишно 250 милиона смартфона ще бъдат употребявани в Индия.
Водещ производител в Индия към момента е Samsung. Индийската Micromax също регистрира високи печалби през последните години. Нито една компания обаче не се е наложила значително на индийския пазар, което го прави все по-изкушаващ за водещите производители на мобилни устройства.