Екипът, който се занимава с издирването на изчезналия на 8 март малайзийски самолет, е разширил периметъра на издирване по две въздушни коридора, по които полет MH370, може да е поел. Това заяви министърът на транспорта на Малайзия.
По думите му самолетът е отклонен умишлено и може да е поел по северната или южната дъга от последната му известна позиция, съобщава “Би Би Си”.
Двадесет и шест държави вече са помолени да помогнат в намирането на самолета, който изчезна преди повече от седмица с 239 души на борда. От авиокомпанията смятат, че последните думи, получени от наземните контролери са изречени от втория пилот.
Главният изпълнителен директор на Malaysia Airlines Ахмад Джохари Яхия коментира, че не е ясно дали последните думи от пилотската кабина - "Добре, лека нощ", са изречени преди или след като едно от устройствата за проследяване на самолета е било изключено.
Длъжностни лица по-рано твърдяха, че не знаят дали пилота или заместника му казват тези думи, но от авиокомпанията твърдят, че вече са сигурни, че това е бил вторият пилот Фарик Абдул Хамид.
Междувременно следователите търсят самолета по линия на северната дъга, простираща се от границата на Казахстан и Туркменистан да северен Тайланд, както и южната дъга от Индонезия до Индийския океан.
"Днес, мога да потвърдя, че операциите по търсене и спасяване на самолета по северния и южния коридор вече са започнали", заяви на пресконференция министъра на транспорта на Малайзия Хишамудин Хюсеин.
Австралия е поела търсенето в южната зона. "През последните два дни променихме търсенето на MH370", заяви Хюсеин.
"Издирването е значително дипломатическо, техническо и логистично предизвикателство. Малайзия е окуражена от напредъка, постигнат за такъв кратък период от време", допълва той.
Полицията е претърсила домовете на капитан Захари Шах и втория пилот Фарик Абдул Хамид. В дома на капитана е открит авиационен тренажор, който в момента се преглежда в полицейското управление,
предаде Асошиейтед прес.
Следователите освен това проверяват пътниците, инженерите, както и други наземни служители, които може да са имали контакт със самолета преди излитането му.