Проучване прогнозира ръст на разходите за реклама в България от близо 6% за две години

16.06.2017 | 15:30
по статията работи: econ.bg
В България делът на дисплей рекламата, като дял от общите медийни инвестиции продължава да пада за сметка на мобилната реклама и през 2017 г. двата канала ще са с почти изравнени дялове
Проучване прогнозира ръст на разходите за реклама в България от близо 6% за две години
Снимка: под лиценза на creative commons

Ръст на разходите за реклама в България през тази година от 2.8% прогнозира, най-новия доклад на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Основният двигател за това ще бъда телевизията и интернет, в частност мобилната реклама и автоматизираното купуване на реклами (т.нар. програматик решения). Прогнозата е през 2018 г. плавният тренд на покачване да продължи и инвестициите в реклама в България да отбележат 3% увеличение на годишна база.

Въз основа на данните, получени от 59 държави, се очаква ръстът на световните рекламни разходи да спадне с един процент до 3.8%. Прогнозата е условията да се подобрят през 2018 година и разходите за реклама да скочат с 4.3%. За това ще помогнат зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, световното първнество но футбол в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.

Рекламите инвестиции в дигитални медии задминават телевизията

Според главния изпълнтелен директор на Dentsu Aegis Network Джери Булман е достигната повратна точка, при която рекламите инвестиции в дигитални медии задминават телевизията, мобилната реклама задминава инвестициите в декстоп, а платеното търсене задминава печатната реклама. "Дигиталните технологии и данните вече трябва да бъдат приемани "по подразбиране" от рекламодателите. Развитието на маркетинга на базата на реални хора, а не маркетинг, базиран на аудиторията, и използването на данни за увеличаване на адресируемостта са от съществено значение, за да могат търговските марки да се нагодят към по-суровите условия през 2017 г., като се позиционират за бъдещ растеж", допълва той.

Прогнозите на Dentsu Aegis Network сочат, че около 4 милиарда души в световен мащаб ще имат смартфони. Това се приема за сериозна основа да се прогнозира, че рекламните разходи за мобилна реклама ще надминат десктоп инвестициите, достигайки 56% от дела на глобалните инвестиции за онлайн реклама.

В България делът на дисплей рекламата, като дял от общите медийни инвестиции продължава да пада за сметка на мобилната реклама и през 2017 г. двата канала ще са с почти изравнени дялове – 32% за дисплей, спрямо 30.4% за мобилна реклама. През 2018 г. прогнозата е мобилната реклама вече да има сериозна преднина с дял от 48% на годишна база.

Инвестициите в онлайн видео да се увеличат с 32.4%

Очакванията на Dentsu Aegis Network са тази година инвестициите в онлайн видео да се увеличат с 32.4%, в социални медии - с 28.9%, в автоматизирано купуване на реклами(програматик ) с 25.4%. Нещо повече, прогнозата на сочи, че през 2018 г. дигиталните медии ще бъдат водещата медийна платформа в глобалното разпределение на разходите за реклама и за първи път ще изпреварят телевизията в световен мащаб.

Делът на дигиталните инвестиции в общите медийни разходи се очаква да достигне 37.6% през 2018 г. (от 34,8% през 2017 г.), спрямо 35.9% - за телевизията (която пада от 37.1% през 2017 г.). В цифри това означава инвестиции на обща стойност 215.8 милиарда щатски долара.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 19.03   238 г. – Гордиан I e провъзгласен от сената за антиимператор на Максимин Трак. Неговият син Гордиан II e сърегент. Двамата управляват само до 9 април. 238 г. е...