Надявам се процедурата за концесионирането на Летище София да стартира през септември т.г. Това каза пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той участва в Дванадесетата годишна конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции България 2017" в столицата.
Московски информира, че вчера са се състояли разговори с Европейската банка за възстановяване и развитие и със Световната банка, а следващата седмица ще има и с Европейската инвестиционна банка.
Ще чакаме оферти за консултант по този проект и от трите банки, каза министърът. Ангажиментът им ще бъде да актуализират всички анализи - финансово-икономически, социални и екологични, и да дадат концепция за самата процедура, посочи той.
Министър Московски каза, че ще настоява за запазване на начина, по който е определена предишната процедура, преди нейното спиране от служебния кабинет, а именно с по-голямо авансово плащане от страна на концесионера. Тези пари са ни необходими за оздравяването на БДЖ, припомни той. Московски каза още, че одобрената държавна помощ за националния превозвач е от 230 млн. лева, само за покриване на предишни дългове, и още толкова ще бъде авансовото плащане от концесионера.
От днес роумингът отпада и на практика ще ползваме националния си тарифен план, където и да сме, ако не сме в отворена опция, коментира още в отговор на въпрос Ивайло Московски. Към регламента са се присъединили Норвегия и Исландия, посочи той.
Московски подчерта, че процесът по отпадане на роуминга е бил изключително сложен и за него трябва да се отдаде дължимото на Европейската комисия. Операторите нямаха голям интерес от това, но в крайна сметка надделя интересът на европейските граждани и в частност този на българските, коментира министърът.
По-рано в рамките на конференцията министър Московски съобщи, че през следващите две години за строителството на метрото се предвиждат 800 млн. лв.
Разработва се интегрирана транспортна стратегия до 2030 г., като в рамките на стратегията се предвижда и създаване на Национален транспортен модел, като целта е привличане на повече инвестиции.