През следващия месец в търговските вериги започват масови промоции на пилешкото месо, съобщи заместник-директорът на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) Венцеслава Тасева, пред
Агенция "Фокус".
Промоциите ще продължат в следващия един месец, когато изтече гратисният период за реализация на продукцията, доставена преди влизане в сила на Наредбата, която ограничава количеството вода в
пилешкото месо.
Гратисният период бе даден от БАБХ, след среща с търговските вериги и ще продължи до 20 февруари 2013 г. По думите на Тасева търговските обекти са категорични, че един месец е достатъчно време да
могат да се справят с реализацията на продукцията.
В този интервал от време хората ще могат да направят своя потребителски избор - дали да купят от пилешкото месо, което е на по-ниски цени, но с по-голямо съдържание на вода или от останалото, което
отговаря на Наредбата и съдържа не повече от 4,3% вода.
Тасева обясни, че ако след изтичането на гратисния период, има налични количества пилешко месо, с по-голямо съдържание на вода, то ще бъде унищожено в екарисаж или дарено на Хранителната
банка.
От БАБХ не очакват да се повиши цената на пилешкото след влизане в сила на Наредбата, както и да постави икономическа бариера пред производителите. "Не мисля, че това ще бъде причина
производителите да затворят предприятията си и да излязат зад граница", коментира Тасева.
Тя поясни още, че БАБХ разполага с компетентна лаборатория, в която може да се измери точното съдържание на вода в пилешкото месо.