Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев откри обновения южен кей на пристанището в Лом. От днес на кея започва обработка на товари след тригодишно прекъсване. Южният кей е бил затворен заради деформиране на стената. Заради надкапацитетна експлоатация през предишни години, тя се е изместила с 90 см. На мястото на тази стена е изградена нова - метална. С нея започва обновлението на цялата пристанищна инфраструктура. В миналото на кея са били обработвани около 80 000 тона насипни и около 50 000 тона генерални товари годишно.
С направената инвестиция от над 5 млн. лева и ремонтът, който вече завърши, потвърждаваме ангажимента си за модернизация на пристанищната инфраструктура в България, подчерта в своето изказване Камен Кичев. Речният транспорт е един от секторите, който пострада най-тежко от световната икономическа криза, затова ние се стараем да създадем максимално добри условия за неговото възстановяване, допълни той.
Само 4 от 13-те корабни места на пристанище Лом са изградени на кота, която не се залива от р. Дунав и при най-високите водни нива. Южен кей е едно от тези четири места. Това е от особено значение за експлоатационните възможности на порта, защото се случва всички останали кейови места да бъдат затворени заради заливане или заради опасност от това, допълни изпълнителният директор на „Пристанищен комплекс - Лом" ЕАД Константин Костадинов.
Заместник-министърът съобщи още, че генералният план на транспортното министерство
предвижда изграждане на зърнен терминал и на интермодални терминали на пристанището в Лом, предаде БТА.
Развитието на речните пристанища е един от пироритетите на ЕС и на България, каза той. Защото се цели част от товарите от Близкия изток да се насочват към Европа и по река.