Обмисля се идеята туроператорите да бъдат задължени да предлагат към пакетите си за почивка у нас поне по една екскурзия, свързана с културно-историческото ни наследство. Предложението за промяна в Закона за туризма е на соцдепутатката Татяна Буруджиев и тя ще го внесе в Народното събрание още през тази седмица.
Буруджиева е сондирала поправката с Министерство на икономиката и туроператорски фирми като досега не е чула възражения срещу идеята.
Според нея подобна промяна не ангажира туроператорите с нищо друго, освен с това да предлагат на хората да се записват на подобни екскурзии срещу допълнително заплащане, както се прави навсякъде по света. В същото време това е стъпка в посока към развиване на културния туризъм у нас.
"Много говорим за културно-историческото си наследство и това, че България трябва да се гордее с него и да го популяризира, но на практика не се правят стъпки за опознаването му", допълни тя.
Да се направи специална стратегия за реклама на България в страните от бившия соцблок, е друга идея на Буруджиева, която обаче още е в процес на обсъждане, пише в . "24 часа".
В страни като Полша, Унгария и Чехия много хора пазят добри спомени за летувания у нас, защо да не привлечем децата им, които днес са платежоспособни, пита тя. Буруджиева предлага за тези страни да не се разчита само на туроператорите, а да се рекламираме там чрез интернет и дори чрез билбордове.
Друга нейна идея е да се определят рекламни символи на България от типа на Айфеловата кула в Париж или пикаещото момченце в Брюксел. Трябва да има 4-5 неща за страната, с които да се направи бизнес - туристът задължително да ги посети и да иска да си купи сувенири, смята Буруджиева. Като примери дава Мадарския конник, казанлъшката роза и други.