От днес в София и Пловдив ще работят няколко допълнителни пункта, на които хората могат да получат лесен достъп до пациентското си досие през мобилен телефон. За целта е нужно да представят лична карта и да носят телефона си, а процедурата отнема няколко минути.
Пред входа на НДК в София е разположен един от четирите допълнителни пункта, на които се издават кодове за достъп до пациентското досие. Пунктът ще работи до 19.00 часа днес, в сряда и четвъртък от 10.00 до 19.00 часа.
Осигуряването на достъп до досието през телефон чрез код се случва само на място със съдействието на служител.
Допълнителни пунктове ще бъдат разкрити в другите областни градове, а по всяко време хората могат да получат услугата в офис на Здравната каса (НЗОК), РЗИ и на Информационно обслужване.
С цел популяризиране на електронното здравно досие и е-известяването за профилактични прегледи, служители на Регионалната здравна инспекция (РЗИ) в Бургас ще съдействат на гражданите как да сдвоят електронното си пациентско досие с мобилното приложение „еЗдраве“. Това съобщиха от РЗИ – Бургас.
Предвидени са две информационни кампании, в които здравните експерти ще демонстрират как работи електронното приложение "еЗдраве", след сдвояване с електронното пациентско досие. Първата ще бъде на 4 септември, от 11:00 до 14:00 ч. на площад „Тройката“. На следващия ден – 5 септември, специалистите ще бъдат в МОЛ Галерия със същото работно време.
Необходимо е гражданите да представят актуален документ за самоличност, посочиха от РЗИ – Бургас. Посъветваха още желаещите да инсталират предварително приложението, което е вече налично в две версии – за „Епъл“ и за Андроид, като може да бъде свалено безплатно.
Мобилното приложение „еЗдраве“ дава достъп на всички граждани до личното им пациентско досие с всички електронни здравни документи, вписани в Националната здравноинформационна система. Предоставената информацията е на достъпен за пациента език, пише в сайта на Националната здравноинформационна система (НЗИС). Новата функционалност ще подпомогне предоставянето на персонална грижа и помощ за потребителите на здравни услуги, като им напомня чрез известия какво им се полага в рамките на профилактичните прегледи, покрити от Националната здравноосигурителна каса.
Един от най-големите интереси на пациентите е да имат достъп до информацията, засягаща здравното им състояние и точно какви данни се включват в пациентското досие, каза преди дни и.д. управител на НЗОК проф. Момчил Мавров. По думите му по този начин ще се оптимизират и процесите със заплащането и използването на публичния ресурс.
И служители на Регионална здравна инспекция (РЗИ) в Кюстендил и представители на "Информационно обслужване" АД ще съдействат на желаещите да сдвоят електронното си пациентско досие с мобилно устройство, информират от РЗИ – Кюстендил.
Специалистите ще бъдат на разположение на 4 и 5 септември от 10:00 ч. до 14:00 ч. в Информационния център на Община Кюстендил на площад "Велбъжд".