Консорциумът между “Пътни строежи Велико Търново” и сливенската фирма “Биндер”, управлявана от брата на доскорошния шеф на Фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев, са печелили
масово проекти за пътни ремонти в региона през последните 2 г., като са предлагали най-високата цена. Скандалните разкрития направи за първи път пред “Янтра ДНЕС” Иван Тодоров.
Заради отказа му да сключва договори с фирмите, близки до Веселин Георгиев, Тодоров беше дисциплинарно уволнен през януари 2006 г.
За ремонта на пътя Павел -Совата, великотърновската фирма, чийто собственик Григор Иванов е близък приятел с Георгиев, печели търга с предложената най-висока цена от 12 млн. лв. Пътят още не е
ремонтиран.
За пътя Твърдица - Елена, консорциумът "играе" с оферта от 34 млн. лв., при положение че проектната стойност за ремонта на пътя е 27 млн. лв. и отново печели търга. Всичко това станало под натиска
на Веселин Георгиев.
Консорциумът между “Биндер” и “Пътни строежи” спечели търга за ремонт на северната част на прохода Хаинбоаз преди година с оферта от 19,3 млн. евро, или близо по 850 хил. евро на километър. Това е
най-високата договорена цена на километър път у нас от проведените търгове по програма “Транзитни пътища IV”, която се кредитира от Европейската инвестиционна банка. Високата цена беше обяснена със
сложното трасе минава се през планински терен и тунели. За сравнение - средната цена за всички търгове по програмата е три пъти по-ниска.
По информация на великотърновския ежедневник, преди двайсетина дни резидентката на Хаинбоаз Мариета Шолева е напуснала. Ще напусне, защото под натиск не се работи, коментира Иван Тодоров. Самата
Шолева не беше открита за коментар.
Пътищари прогнозират огромни далавери по ремонта на Хаинбоаз. Ако фирмите изпълнителки си спестят само 1 мм от асфалтовото покритие, ще приберат за несвършена работа близо 600 хил. лв. На Хаинбоаз се
поставят три пласта асфалт.
Проходът е прецедент и с това, че получи разрешение за строеж от Министерството на регионалното развитие и благоустройството без да са приключили отчуждителните процедури по земеделските земи и
горите, върху които ще минава трасето на участъците, с които ще се разширява Хаинбоаз. Разследване за дейността на “Биндер” ще публикува в новия си брой и вестник “Капитал”.