Печалбите на две от най-големите технологични компании – Google и Microsoft, не оправдаха очакванията на анализаторите за второто тримесечие на годината.
В официалния си доклад, публикуван във четвъртък, Google съобщиха за приходи в размер на 9,7 млрд. долара. Те са с 16% повече в сравнение с тези от същото тримесечие година по-рано, но все пак са по-малко от очакваните.
От Microsoft публикуваха резултати за приходи в размер на 4,5 млрд. долара, но обявиха, че 900 млн. от тях ще отидат по разноски, свързани със слабите продажби на таблета Surface.
Отчетите доведоха до спад в акциите и на двете компании с по 4% в последните часове от борсовата търговия в четвъртък.
Основните приходи на Goolge – тези от реклама, са се увеличили с 15%, сочи статистиката. Повишение се наблюдава и в обемите на мобилна реклама, която е по-евтина.
Миграцията от реклама върху десктоп компютрите към реклама върху мобилните устройства е предизвикателство, с което в момента Google се опитват да се справят, коментира изпълнителният директор на компанията Лари Пейдж.
„Преминаването (на рекламата) от един екран към множество екрани и към мобилните устройства създава невероятни възможности за Google”, каза Пейдж, цитиран от „Би Би Си“. По време на видеоконферентен разговор шефът на интернет гиганта съобщи, че Google смятат да обновят програмата си AdWords, която е добре приемана от потребителите.
Сред основните причини за слабото представяне на Microsoft е продължаващият спад в продажбите на персонални компютри, които работят под новата операционна система Windows 8. Собственият таблет Surface също не отбеляза очаквания пазарен успех, което накара Стив Балмър и компания да орежат цените на моделите с близо 30%.
Всичко това принуди ръководството на Microsoft да преосмисли из основи политиката си. В резултат изпълнителният директор на компанията Стив Балмър обяви мащабни промени в структурата и приоритетите на гиганта от Редууд. Така в бъдеще Microsoft ще насочи фокуса си към хардуерните разработки и облачните услуги.