Започват за проектиране и изграждане на допълнителни платна на автомагистрала "Тракия, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков пред БНТ.
Капацитетът на тази магистрала за основна пътна артерия отдавна е изчерпан и не може да поеме трафика към морето, подчерта министърът и допълни, че по данни на наблюдателните пунктове на АПИ през лятото през една точка преминават близо 105 000 превозни средства на ден. Затова този аутобан не може да поеме трафика. Обмисля се проектирането на още едно платно в двете посоки. "Нашата цел е да въведем ново начало и да планираме навреме. Затова работим по приемане на Национална стратегия за развитие на пътната мрежа за следващите осем години и върху тригодишна инвестиционна програма, която да гарантира, че държавата ще гради в обществена полза републикански пътища", заяви Цеков.
Ключови за екипа на МРРБ приоритети ще бъдат изграждането на стратегически обекти, осигуряващи свързаността на България с останалите държави, стана ясно от думите на регионалния министър. Това са пътните връзки със съседните ни държави: Видин - Кулата, Русе - Маказа, магистралите "Хемус", "Европа" и между Дупница и Гюешево.
Министърът посочи и причината да прекрати обявените от служебния кабинет обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища на стойност около 4 млрд.лв. Това били припряните действия в последните дни на предходното ръководство на АПИ. Само за 2-3 дни то се е опитало да издаде решения за избор на изпълнители на обществени поръчки с огромен обем документация. Това според министъра е породило съмнения за определени интереси. След назначения одит се оказало, че са констатирани предпоставки за незаконосъобразно и неефективно използване на предвидените за текущ ремонт и поддръжка средства.