Броят на проведените IPO на американския капиталов пазар през май достигна абсолютен рекорд, след пика от октомври 2004 година, когато на борсата пласира пакет от книжата си Google (GOOG). Това сочат данните от проучване на National Venture Capital Association и Thompson Financial.
Сред участниците в предлагането на свои пакети през месеца са консултантската компания AECOM Technology (ACM), операторът на безжични мрежи MetroPCS (PCS) и производителят на медицинско оборудване за лечение на ракови заболявания TomoTherapy (TTPY).
Според експерти, участвали в проучването, IPO на свободния пазар правят компании, които досега по различни причини се отказваха от подобна стъпка. "След почти петгодишна стагнация в икономиката, компаниите отново са готови да предложат книжата си на инвестиционната общност. Това е еволюционен процес – издържат най-готовите", отбелязва Том Кроти, партньор в Battery Ventures, която взе участие в предлагането на книжата на MetroPCS.
Днес и утре отвъд океана се очакват още няколко големи публични предлагания на книжа.
BioFuel Energy Company (BIOF) – компанията е все още в етап на развитите, като смята да стане лидер в САЩ в производството на етанол. В стоеж са две предприятия в средния запад, като и
трета мощност ще започне да се изгражда тази година. Други три терена се разработват с намерение за строителството на допълнителни заводи.
Предложени са 9.5 млн. акции между 16 и 18 долара. Приходите от около 147 млн. долара ще бъдат използвани да бъдат покрити второстепенни задължения и да се финансира частично строителството на едно
от предприятията.
Bway Holding Company (BWY) – водещ производител в Северна Америка на метални и пластмасови контейнери.
Публичното предлагане е за 11.8 млн. акции отново в ценовия диапазон 16-18 долара. Няма да има постъпления за компанията от продажбата на книжа от акционерите. Приходите за 2006 г. са в размер на
918.5 млн. долара при 829.1 млн. долара преди година.
GeoVera Insurance (GEOV) – компанията, базирана на Бахамите предлага специализирани жилищни застрахователни продукти. Предложени са 5.9 млн. акции на цени между 16 и 18 долара. Нетните проходи от приблизително 29.2 млн. долара ще бъдат използвани да финансират дъщерни компании, както и за подобряване на технологичната инфраструктура, маркетинг, бизнес развитие и други. Брутните начислени премии за 2006 г. са 276.8 млн. долара, увеличавайки се с 8.2%, спрямо 255.9 млн. долара година по-рано. Нетната печалба за периода е 35.5 млн. долара при 14.5 млн. долара за 2005 г. /INSURANCE.BG