Ремонтите по "Тракия" ще отнемат година

28.08.2013 | 14:20
по статията работи: Петя Бързилска
Лот 4 на АМ "Струма" се изпълнява в срок и трябва да бъде готов през лятото на 2014 г., заяви Десислава Терзиева
Ремонтите по "Тракия" ще отнемат година

Ремонтите на 61 и 67 км на АМ "Тракия" започнаха спешно и ще отнемат една година. Това е минималният срок, който  са си поставили строителите. Това обяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева пред TV7.

Тя заяви, че в момента е важно да се използва максимално хубавото време, защото през есента, когато започнат дъждовете, работата ще се затрудни.

"Искам да се извиня на всички граждани за неудобството, което беше създадено в неделя. Още вчера съм разпоредила на АПИ съвместно с Пътна полиция, да приемат спешни мерки за отклоняване на движението и намиране на алтернативен маршрут“, изтъкна Терзиева. По думите ѝ че ремонтът трябва да се направи, за да не падне виадуктът.

По думите ѝ хората трябва да бъдат уведомявани и да се поставят съответните знаци по отношение на образувани „тапи“ по магистралите и пътищата.

Министърът на регионалното развитие заяви, че лот 4 на АМ "Струма" се изпълнява в срок и трябва да бъде готов през лятото на 2014 г.

По отношение на лот 3 на АМ "Струма" Терзиева обясни, че проектът ще бъде много сложен за изпълнение."Той е включен в индикативните проекти за следващия програмен период. Евентуалната дата за започване на строителството е 2015г.“, добави министърът на регионалното развитие.

Тя каза още, че АМ "Хемус" е категорично в програмата на правителството за започване на строителство. В момента тя е на етап предпроектно проучване.

Министърът напомни, че парите по европейските проекти в ОП „Транспорт“ са намалени. "Със сигурност европейските пари за АМ "Хемус" няма да стигнат. Затова търсим алтернативни източници на финансиране, дори ще обмислим публично-частно партньорство, стига да има икономически интерес“, каза министърът на регионалното развитие.

Терзиева заяви, че се работи по ОП „Регионално  развитие“. „През последните два месеца има значително усвояване на средства. Продължава сключването  на планирани договори. Към края на годината ще се опитаме да намалим риска от загуба на средства във връзка с автоматичното освобождаване  на нула. Работи се и по новата ОП „Региони в растеж“, обясни министърът.

Според министъра състоянието на ВиК структурата е трагично. По думите ѝ, ако не се започне спешно реформиране на този сектор, много скоро ще се наложи да плащаме сериозна цена за това.

"Затова имаме готова стратегия за развитие на ВиК сектора, която предстои да бъде приета през септември. Разработват се и генерални планове на всички ВиК системи, които ще дадат истинската картина за състоянието на районите като цяло за ВиК сектора“, каза Терзиева.

Според нея е необходимо собствеността на ВиК дружествата да стане общинска или държавна. "Това се налага, за да може да има единно управление и европейските проекти, когато се реализират, да не се правят на парче, а за цял район“, обясни министърът.

Тя каза още, че предстои да се разработи и програма за изграждане на определени язовири, които в момента са в процес на проектиране .

"Има готови технически проекти на яз. Пловдивци в община Рудозем, има идеен проект за яз. Луда Яна в община Панагюрище, както и идеен проект за рехабилитация на яз. Студена. Това са най- важните язовири, с които трябва да започне“, каза министърът на регионалното развитие.

Терзиева говори и за проблема с  рехабилитацията на пътищата. По думите ѝ 35 на сто от републиканските пътища са абсолютно разрушени. "В тях не е инвестирано. Необходимо е да се направи спешна програма и да видим къде са най- наложителни мерките за рехабилитация. Поискала съм от АПИ програмата да бъде изработена до края на септември. В момента рехабилитираме около 1100 км, но това е недостатъчно в общия обем от 20 000 км републикански пътища“, каза г-жа Терзиева.

Помолена да коментира критиките, че е открита късно отсечката край гара Яна, министър Терзиева беше категорична, че една пътна отсечка трябва да се отвори в съответствие със законите. Тя обясни, че за да се пусне движението, е необходим  акт 15. Веднага след като той е бил изготвен, е насрочено и откриването. Терзиева напомни за медийния натиск от страна на бившия премиер и на кмета на София да се отвори бързо пътя. "Аз незаконни действия никога не бих извършила. За мен най- важното е един път да бъде открит при спазване на законовите процедури“, каза министърът.

На въпрос за смяната в ръководството на АПИ, министър Терзиева обясни, че УС на АПИ е с трима души и преди  два месеца един от членовете е  напуснал. „Трябваше бързо да взема решение кой да заеме мястото“, каза министърът. Тя изтъкна, че е важно да се разширят политиките в областта на пътищата, като приоритет е диалогът с бизнеса. „Визията на г-н Стефан Чайков за политиките, които да правим в пътищата, ще ни сближи с бизнеса. Затова реших да му дам възможност да стане председател“, каза още министър Терзиева.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...