„Повече от 30 години не е направен нито един основен ремонт на Централна гара София”. Това каза днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той взе участие в церемонията по отварянето на постъпилите оферти по откритата процедура за рехабилитация на Централна жп гара София.
Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт” и благодарение на него сградата и прилежащата инфраструктура към нея ще бъдат изцяло обновени. Гарата е построена през 1974 г. и от тогава на съоръжението са правени само частични ремонти. Победителят в обявената на 28 август процедура ще стане ясен през ноември. Индикативната стойност на проекта е 52 млн. лв. За основа на модернизацията ще послужи избраният преди години след конкурс проект на студио "Архитектоника", информира в. "Стандарт".
След подписването на договор с избран изпълнител, той ще има 26 месеца за изпълнение на дейностите. Министър Московски прогнозира, че проектът ще приключи по-рано.
Комисия ще разгледа предложенията до средата на февруари 2013 и ще определи кандидатът. След това строителят ще има осем месеца, за да представи идеен проект. Реалното строителство трябва да започне от средата на 2013 г. Това обясни Стилиан Кротнев, директор в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
След реализацията на проекта сградата ще бъде напълно архитектурно обновена и ще отговаря на изискванията за енергийна ефективност, като ще има и много по-добри комуникационни връзки. Ще бъдат осигурени възможности за получаване на услуги от първа необходимост, както подобряване условията за престой на територията на приемното здание. До всички нива на гаровия комплекс ще бъде осигурен и достъп на лица с намалена подвижност.
В подлезите ще бъдат сменени с нови всички павилиони. Сегашните наематели са предупредени, че трябва да напуснат обектите с началото на ремонта. При строителството гарата ще продължи да работи нормално, гишетата няма да се затварят, информира телевизия "България он еър".
Фирмите, подали документи за участие, по реда на тяхното постъпване са: Обединение „ГБС-Централна гара София”; Гражданско дружество „ДОУШ-СК-13”;„Терна”АД;Обединение „Централна гара 2012”; Консорциум „Щрабаг-жп гара София” и Консорциум „Балканстрой Реминг”. Това става ясно от информацията на МТИТС.