Ремонтът на тунел "Витиня", който трябваше да приключи през декември, се удължава и оскъпява. Причината е, че е необходимо да се свърши повече работа, отколкото е било планирано. Това установи проверка на място на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и на шефа на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, съобщи пресцентърът на агенцията.
Очаква се ремонтът да продължи до пролетта на 2017 г. и да са нужни допълнително 4-6 млн. лв. До приключване на строителните работи преминаването през съоръжението ще се осъществява двупосочно в тръбата за София.
Тунелът е най-дългият у нас - 1195 м. Ремонтът, започнал на 27 юни, включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.
Досега в тръбата са демонтирани носещата стоманена конструкция, осветителните тела, захранващите ел. кабели. Предстои разрушаването на 720 м третична облицовка, хидробластиране на разкритата постоянна облицовка на тунела, изкоп за шахти в отводнителните галерии. Ще бъдат направени наклонени дренажни сондажи за подобряване на отводняването, предстои обработка на армировката с антикорозионно покритие.
Ремонтните дейности се изпълняват от "Автомагистрали" ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.
Тунел "Витиня" е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.
Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонтните работи от София за Ботевград е път I-1 - от 215-ти км до км 209+500 и обратно. Връзката на АМ "Хемус" с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-ти км на автомагистралата (Витинска река), а за идващите от Ботевград при 36-ти километър на АМ "Хемус".