Реформите в авиоиндустрията се правят за сметка на сигурността?

16.05.2009 | 13:39
по статията работи: econ.bg
През седмицата стана ясно, че пилотски грешки са причина за катастрофа на самолет над Ню Йорк
Реформите в авиоиндустрията се правят за сметка на сигурността?

Снимка: wikipedia

През тази седмица стана ясно, че заплащането на пилотите и тежките условия за работа в регионалните авиокомпании са свързани със самолетна катастрофа над Ню Йорк. Тогава загинаха 50 души. Разкритието повдигна много сериозни опасения, че самолетните компании извършват структурни реформи, пренебрегвайки сигурността на полетите, предаде АР.

Членовете на американския Конгрес обясниха как с изненада научили колко ниска заплата са получавали пилотите на полет 3407 на Continental Connection и вероятно просто са дремнали на летището преди полета, което е в забрана на политиката на фирмата. Първият пилот е живял със своите родители край Сиатъл и е прекосявал страната, за да отиде на работа в Ню Джърси.

„Всичко това постави въпроса дали има отклонения от стандартите за безопасност, или дали всъщност стандартите на Федералната агенция по въздухоплаване са достатъчни”, обясни сенатор Байрон Дорган, председател на сенатската подкомисия по авиация.

Разследването показа, че пилотите са направили редица фатални грешки при полет 3407, довели до катастрофата на самолета. При нея загинаха всички 49 пасажери и един човек на земята.Разследващите твърдят, че заплатата на втория пилот е била едва 16 хил. долара, а на първия – 55 хил. долара годишно. От Continental обаче обясниха, че годишно вторият пилот е получавал 23,9 хил. долара, а първият – 67 хил. долара.

Състоянието на регионалните авиокомпании е резултат от структурните реформи в индустрията, започнали след атентатите през 2001 година, коментират анализатори. След 11 септември компаниите в сектора изпаднаха в тежка криза. През последните години изглеждаше, че ситуацията се нормализира, но заради финансовата криза много компании се обединиха, банкрутираха или предприеха драстично намаление на заплатите на служителите си и социалните им придобивки.

Регионалните превозвачи извършват около половината полети в САЩ. Близо 1/4 от пътниците по вътрешните линии се обслужват от малките компании.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...